بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار در مسیر رسیدن از منفی به تعادل

تاثیر هیجانی خروج افراد با نقدینگی از موارد تاثیرگذار بر نزول بازار بود، چون اشخاص حقیقی قابل کنترل نبوده و سهامداران تازه وارد نیز براساس تحلیل خرید و فروش نداشته اند، بنابراین بازار سرمایه فعلا روند نزولی خود را داشته تا به نقطه تعادل برسد.
کد خبر : ۲۲۵۹۳۶
بازار در مسیر رسیدن از منفی به تعادل
 
 
وحید حسن‌پور دبیر، مدیرعامل کارگزاری صباتامین در بررسی وضعیت بازار به بورس نیوز گفت: رشد‌های خوبی را در بازار سرمایه شاهد بودیم و با ورود نقدینگی تقاضا بر بعضی سهام افزایش پیدا کند، از سوی دیگر تاثیر هیجانی خروج همین افراد از موارد تاثیرگذار بر نزول بازار بود، چون اشخاص حقیقی قابل کنترل نبوده و سهامداران تازه وارد نیز براساس تحلیل خرید و فروش نداشته اند، بنابراین بازار سرمایه فعلا روند نزولی خود را داشته تا به نقطه تعادل برسد.

وی ادامه داد: میزان فروش در هفته جدید بازار کمتر خواهد شد، اما همچنان نزول وجو دارد و فعلا ترند کلی بازار منفی است. 

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص اقدام هماهنگ سازمان بورس و بانک مرکزی در کاهش ضرایب تضمین و محدودیت اعتبارات کارگزاران عنوان کرد: سیستم بانکی تصمیم بر کاهش سطح اعتباری و تسهیلات کارگزاری‌ها گرفته و به همان نسبت کمیته پایش نیز در خصوص اصلاح ضرایب تضمین از ۱۵ به ۱۰ درصد اقدام کرده که کاهش حد اعتباری به مشتریان را به همراه داشته است. شاید این عدد بزرگ نباشد، اما سمت فروش را تقویت کرده، ولی به طور کلی تاثیر قابل توجهی بر بازار سرمایه نداشته است. 

حسن پور در پایان به سهام ارزنده این روز‌ها اشاره کرد و گفت: ممکن است در جو منفی با خرید سهام ارزنده نیز سهامدار ضرر را تجربه کند چرا که کلیت بازار هیجانی است اما؛ دراین میان می‌توان وضعیت صنعت بانک و سهام بنیادی و صادرات محور را نسبتا مناسبتر از دیگر سهام برای سرمایه گذاری عنوان کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر