بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
دستورات به حقوقی‌ها، ارزشی ندارد، هر کس به کار خویش است؛

حقوقی‌های ترسو یا پلیس بد بازار

با نگاهی به تاثیرگذارهای بازار می‌توان دریافت که حقوقی‌های سهم‌های تاثیرگذار رفتاری در قامت حمایت از بازارسرمایه را ندارند و بیشتر به فکر ماهیگیری از آبی هستند که خودشان در ابتدای زمان معاملات، آن را گل‌آلود می‌کنند و ناظر هم در خواب عمیق صبح‌گاهی قرار دارد.
کد خبر : ۲۲۵۹۹۸

حقوقی‌های ترسو یا پلیس بد بازار

به گزارش بورس‌نیوز، در روز‌هایی که شاخص‌کل باردیگر رنج منفی را شاهد بوده و امروز نیز «دوم شهریورماه» با منفی ۴۴ هزار واحد شاخص را به ارتفاع یک‌میلیون و ۶۸۰ هزار واحدی رسانده، حقوقی‌ها هستند که پابه‌پای حقیقی‌ها در ابتدای روز می‌خرند و می‌فروشند تا از بازار منفی بتوانند بهترین استفاده را ببرند..

بازار

مخابرات

در نماد "اخابر" تا این لحظه حقوقی‌ها ۵۱ درصد صف خرید را به حجم نزدیک به ۱۶ میلیون سهم و حقیقی‌ها نیز ۴۸.۹ درصد یعنی ۱۵ میلیون و ۲۶۴ هراز سهم را خریداری کردند.
از سوی دیگر، تنها حقیقی‌ها هستند که صف‌نشین مطلق بازار بودند و اصلا به این سیگنال حقوقی‌ها که اصلا فروشنده نیستند، توجهی نمی‌کنند.

بازار

تاپیکو

در نماد "تاپیکو" نیز حقیقی‌ها در نقش ترسوی سهم جا گرفتند و بیش از ۸۷ درصد فروشنده شدند و حقوقی‌ها از این فرصت استفاده کرده تا بیش از ۴ میلیون سهم را جارو کنند.

حقیقی‌ها نیز ۵۷.۵ درصد صف خرید را تشکیل دادند اما؛ تا به این لحظه ۱۳۴۴ نفر به حجم ۳۶.۵۸۶.۰۳۷ سهم با قیمت ۱۹.۰۲۰ ریال برای فروش در صف قرار دارد.

حال باید دید که این صف در ادامه بازار جمع‌آوری می‌شود یا خیر ...

بازار

شتران

یکی از سهم‌های ارزشمندی که در قالب دارادوم طی چهارشنبه هفته آینده پذیره‌نویسی آن آغاز می‌شود، شتران بوده که این روز‌ها از سوی اردر‌های ترس، سهامداران حقیقی را فراری داده به‌گونه‌ای که امروز حقوقی‌ها خودشان از ترس، ۴۱.۳ درصد فروشنده بودند و ۱۴.۵ میلیون حجم خرید امروز از سوی این حقوقی‌ها رخ داد و از طرف دیگر، ۵۵.۶ درصد نیز در رنج منفی ۵ خریداری کنند.
چنین حرکتی باعث شده که حقیقی‌ها فرار را بر قرار ترجیح داده و آن‌ها نیز ۵۸.۶ درصد صف دیگر را تشکیل دهند و هر مقداری که حقیقی‌ها خریدند، نتوانستند این اردر ترس را جمع کنند.

حقوقی این سهم، فعلا افکار داخلی را دنبال کرده و چندان رغبتی به حمایت سهم ندارد که این موضوع با اهداف حمایت از بازارسرمایه در تضاد است.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که ۸۳.۳۱۵.۷۷۳ میلیون سهم با نرخ ۳۴.۹۶۰ ریال در صف فروش قرار داشته که بهترین فرصت برای خرید این سهم در رنج‌های پایین است.

بازار

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
آقا با این ........مردم را تشویق به خرید سهام نکنید اصل سهام به سود سالانه آن است یعنی در بورس های دنیا مردم بر اساس سود پایان سال خرید میکنند و عموما این سود است که پایان سال رفاه آنان را افزایش میدهد والا شرکتی مث ایرانخودرو که خودش اعلام زیان میکند نباید سهامش خریدار داشته باشد و .....