بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
حقوقی‌ها با آغوش بازار حقیقی‌ها را می‌خوانند

حمایت از سهامدار حقیقی یا درفکر صید بهتر؟

کد خبر : ۲۲۶۰۶۳

حمایت از  سهامدار حقیقی یا درفکر صید بهتر؟

در پایان معاملات امروز، شاخص کل با بیشترین تاثیر از نماد‌های فارس، شستا، فولاد و فملی با افت ۶۵ هزار واحدی مواجه شد و شاخص کل را به ایستگاه یک میلیون و ششصد و شصت و دو هزار واحدی رساند.

در بازار امروز نیز ترس سهامداران حقیقی واضح بود و صف‌های فروش پی در پی را تشکیل داده بودند، اما در این میان حقوقی‌های بازار ظاهراً در صف حمایت از سهامدار خرد ایستاده بودند و به جمع کردن صف‌های فروش پرداختند.
گروه مپنا با نماد "رمپنا" در میان شرکت‌های شاخص ساز بیشترین درصد خرید حقوقی با ۹۸.۸ را به خود اختصاص داد و در این نماد ۶۰ درصد از سهامداران حقیقی فروشنده بودند.

حقوقی نماد‌های تاپیکو، وامید، پارسان و فارس به ترتیب بیشترین درصد خرید را به خود اختصاص دادند و در این میان بانک تجارت بیشترین حجم خرید معادل ۷۲۶ میلیون سهم رتبه نخست حجم خرید حقوقی را در روز یکشنبه ۲ شهریور ماه به خود اختصاص داد.

آمار قابل توجهی که در جدول زیر به چشم می‌خورد این است که ۷۵ درصد از شرکت‌های ذکر شده، درصد خریدبالای ۷۰ درصد داشته اند. 

پس از اخبار منفی که باعث ریزش شاخص کل شده است، حقوقی‌ها در دست به نقد‌ترین حالت در صف‌های فروش منتظر سهامداران حقیقی ایستاده‌اند تا در گل آلود‌ترین حالت ممکن بهترین ماهی را صید کنند.


نماد‌های تاپیکو،وغدیر و فولاد از دسته شرکت‌هایی هستند که حقوقی آن‌ها بالای ۱۰۰ میلیون سهم را از صفحه فروش امروز این نماد‌ها جمع آوری کرده‌اند.سهامداران حقیقی برای تصمیم‌گیری در این اوضاع بهتر است نگاهی اجمالی بر خرید حقوقی‌های این نماد‌ها داشته باشند.

حمایت از  سهامدار حقیقی یا درفکر صید بهتر؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر