بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
"خساپا" و خداحافظی با پراید؛

کدام محصول سبد فروش سایپا را پُر می‌کند

شرکت سایپا در ۵ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۴۴.۱۳۳ میلیارد ریال شود که از این مبلغ بیش از ۲۷.۹۲۹ میلیارد ریال مربوط به فروش خانواده تیبا است.
کد خبر : ۲۲۶۶۳۳

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افت بیش از ۴۵درصدی قیمت سهام سایپا آن هم در کمتر از سه هفته، سهامداران انتظار بالایی از انتشار گزارش عملکرد ماهانه این شرکت دارند که البته با خروج پراید از لیست فروش محصولات، باید دید که این شرکت چه محصول پُر فروشی را می‌تواند جایگزین این محصول قدیمی خود کند.

از جمله نکات با اهمیت گزارش عملکرد ماهانه این شرکت در مرداد ماه می‌توان به افت چشمگیر فروش در حدود ۹.۶۵۰ عددی انواع پراید و تیبا اشاره داشت که این موضوع با توجه به توقف تولید خودروی پراید ادامه ماه‌های سال را با چالشی جدی روبرو خواهد کرد.

در همین راستا باید دید که این شرکت خودروسازی برای آینده محصولات تولیدی و تزریق خودروی ارزان قیمتی که بتواند جایگزین پراید باشد، چه تدابیری را اندیشیده که جای خالی پراید در سبد محصولات فروش این شرکت احساس نشود.

در نهایت شرکت سایپا در ۵ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۴۴.۱۳۳ میلیارد ریال شود که از این مبلغ بیش از ۲۷.۹۲۹ میلیارد ریال مربوط به فروش خانواده تیبا است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر