بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش حقوقی‌ها در ایجاد جو هیجانی بازار

عضو شورای عالی بورس گفت: رفتار حقوقی‌ها به عنوان سیگنال بازار قلمداد می‌شود و در ایجاد جو و رفتار هیجانی بازار اثرگذار هستند.
کد خبر : ۲۲۶۶۶۹

نقش حقوقی‌ها در ایجاد جو هیجانی بازار

سعید اسلامی بیگدلی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره خروجی جلسات شورای عالی بورس برای حمایت از بازار، اظهار کرد: شورای عالی بورس اساسا دخالتی در بازار انجام نمی‌دهد و فقط بازار را رصد و سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند، عمده اختیارات ریزساختار‌ها در اختیار سازمان بورس قرار دارد.

عضو شورای عالی بورس افزود: کار شورا تعیین خط مشی است و نهاد مشورتی برای سازمان بورس به شمار می‌آید.

وی درباره حمایت از بازار گفت: حمایتی که مدنظر بنده از بازار است با حمایت برخی‌ها متفاوت است اینکه به گونه ای کار انجام شود که ارزش سهم‌ها افزایش یابد، حمایت محسوب نمی شود.

اسلامی بیگدلی بیان کرد: بخشی از رفتار‌های هیجانی که شاهد آن هستیم به دلیل رشد‌های هیجانی است که اتفاق افتاده است.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه زمانی که همه خرید و فروش‌ها بر اساس صف در حال انجام است همیشه بازار دارای رفتار هیجانی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکار حمایتی که نهاد حاکمیتی باید از بازار انجام دهد این است که طرحی اجرا شود تا اثر صف‌ها و خرید و فروش صفی از بین برود که در این مقطع زمانی این مهم‌ترین نیاز بازار است.

وی با بیان اینکه برخی از راهکار‌ها در گذشته راهکار‌های درستی نبوده است، تصریح کرد: برخی انتظار دارند حقوقی‌ها فقط خرید کنند این در حالی است که هیچکس اعم از حقیقی یا حقوقی موظف نیست زمانی که سهمی ارزش ندارد آن را خریداری کند، اما سهم‌های با ارزش را هم حقوقی‌ها و هم حقیقی‌ها حتما خریداری می‌کنند.

اسلامی بیگدلی اظهار کرد: بخشی از ریزش بازار که شاهد آن هستیم حاصل رفتار هیجانی گذشته است البته چه در منفی‌ها و چه در مثبت‌ها همیشه رفتار‌های هیجانی وجود دارد.

عضو شورای عالی بورس افزود: اصلاح قوانین و مقررات در شرایطی که بازار ملتهب است کار بسیار سختی است بنابراین بازار باید به آرامش برسد تا قانون و مقرراتی که منجر به رفتار‌های هیجانی می‌شود اصلاح شود.

وی با بیان اینکه کار سیاستگذار، حفظ نقدشوندگی و شفافیت بازار است، تاکید کرد: در کشور تمام حواس‌ها به فراز و فرود بازار است و سازو کار بازار را نمی‌پذیریم.

اسلامی بیگدلی گفت: البته این موضوع هم قابل درک است که بخش زیادی از سهامداران از قشر متوسط جامعه هستند به همین دلیل حاکمیت، دولت و سازمان بورس به عنوان ناظر خود را مسئول حفظ سرمایه‌های مردم می‌دانند بر این اساس بخشی از سیاستگذار گمان می‌کنند، رشد دائمی شاخص یعنی حمایت از بازار که تعریف اشتباهی است.

عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه نقش حقوقی‌ها در بازار به دلیل اینکه هم سهام دار و هم دارای قدرت و توان مالی هستند بسیار پررنگ است، تصریح کرد: رفتار حقوقی‌ها به عنوان سیگنال بازار قلمداد می‌شود و در ایجاد جو و رفتار هیجانی بازار اثرگذار هستند.

وی تاکید کرد: تغییر این رفتار به دو موضوع مربوط است ابتدا ایجاد سازوکار‌هایی باید برای ورود به بازار سرمایه از طریق غیرمستقیم به نفع سرمایه گذار‌ها باشد، در این زمان عملا سرمایه گذار‌ها از طریق سازوکار حقوقی وارد بازار می‌شوند و موضوع دوم تغییر برخی از قوانین بازار است تا معامله گری صفی از فرایند بازار حذف شود که این دو موضوع نیاز به زمان برای اجرا دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

آغاز حکومت پدرخوانده‌ها در بورس

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آنلاین‌های فروش‌ یک دانه‌ای بسته شد

بررسی معایب و مزایا از نگاه کارگزاران؛

خوب و بد "افزایش سرمایه" از محل "صرف سهام"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
چطور اون زمان که تبلیغ میکردید وارد بشید وارد بشید این حرفا ها مطرح نبود .. اینکه مطرح میکنید خیلی ها بدون آموزش وارد شدن شاید درست باشه ولی شرایط کنونی بازار سرمایه ربطی به آموزش دیدن یا ندیدن نداره .. من خودم به شخصه قبل از ورود کاملا آموزش دیده بودم و براساس تحلیل تکنیکالی و بنیادی سهم خرید انجام دادم ولی نتیجه اش چی شده ؟ سی الی پنجاه درصد منفی .. جالب اینجاس منی که با تحلیل و آموزش قبلی خرید کردم وضعم شده این وای به حال اون دسته از مردم بینوایی که بدون تحلیل و صرفا براساس ادعاهای شما وارد بازار شدن .. به راحتی جلوی رسانه ملی ظاهر می شید و ادعا می کنید تا ده روز دولت حمایت همه جانبه از بازار داره مردم با خیال راحت ورود کنن .. ولی کجاس اون ده روز .. فقط یک روزش اجرا شد .. چطور میخواید این اعتمادی رو که با دروغ های بی شرمانه و وقیهانه تون از بین می برید رو جبران کنید .. وقتی اعتماد از بین رفت کاسه چه کنم چه کنم به دست می گیرید .. چطور اصلاح صرفا مختص بازار سرمایه شده ؟ چطور خودرو اصلاح نمی کند چطور دلار اصلاح نمیکند چطور مسکن اصلاح نمیکند .. چطور خود شما رفتار و کردار زشت و دروغگویی خودتان را اصلاح نمیکنید .. اصلاح صرفا از جیب مردمان ساده و بیچاره ای که به شما اعتماد کردن ؟؟؟؟ به قول یه ضرب مثل قدیمی . خرج که از کیسه مهمان بوود حاتم تاعی شدن آسان بود.. تازه فهمیدید سهم هاا قیمت هایشان حبابی شده است سهمی مثل فولاد مبارکه که از پارسال تا الان رشد خاصی نداشته چرا اینقدر منفی می خورد با آن بنیاد قوی و افزایش قیمت جهانی .. اتفاقا بنده بر این باورم این شما هستید که آموزش ندیده در پست مدیریتی قرار گرفته اید و با زندگی و سرمایه و اموال و اعصاب و سلامتی مردم بازی می کنید ..
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
اینها همه پازلی از یک فروپاشی اقتصادی است که در حال رقم خوردن میباشد و تا 1400 باید تکمیل شود
امیر
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
اون حقوقی بی شرف فدای سرمون که نمی‌خواد بخره اوردر فروش چرا آبشاری می‌ذاره جو بازار خراب میکنه ما حقیقی ها خودمون بهم نون میدیم ولی شما ها هستید که دارید از خون ما می مکید
# بورس_دستوری
#شورای_بی_غیرت
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
هدف دولت درآمد و جبران کسری بودجه بود که به هدفش رسید .برای رسیدن به این هدف با هدایت دستوری بازار توسط حقوقی ها و ایجاد جو کاذب و تحلیل های جهت دار توسط کارشناسان عامل، در انواع کانال های تلویزیونی ، تلگرامی، اینستاگرام و غیره و ارسال سیگنالهای مثبت توانست نقدینگی را جذب کرده و در مرحله دوم با اخبار و ارسال سیگنالهای منفی از همان کانالها وایجاد تلاطم و موج در بازار سهام و عرضه های سنگین، موفق شد سهام داران را با ضرر و زیان هنگفت از بورس به بیرون هدایت کند و متاسفانه اغلب این افراد فریب خوردگانی بودند که اخیراً با تشویق دولت و رسانه ها کد بورسی گرفته و وارد داد و ستد سهام شده بودند.
احمد
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
دوست من شما که آموزش دیدید و من آموزش ندیده هر دو ۳۰ تا ۴۰ درصد ضرر کردیم پس سر ماجرا جای دیگری است
زیان دیده
United States of America
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
اونموقع که مردم دعوت میکردین ارزش داشت الان ارزش نداره؟افتاب پرست جلوی شما ی شوخی هست
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
عضوی که مصاحبه اش پر سیگنال منفی است تکلیف بورسشم میشه این
صفر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
بهترین کا همان برداشت دامنه نوسان هست دیگه هیچوقت صف خرید ویا صف فروش ایجاد نخواهد شد. ولی چرا مسولین در اجرای آن تعلل میکنن نمیدانم.بابا دامنه نوسان را بردارید بزارید هرکس هرجادلش خواست معامله کن
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
دامنه نوسان برای اینه که بازی بازار دست خودشون باشه و هر وقت هر مقدار که خواستند پولها رو به جیب خودشون سرازیر کنند. چرا باید چیزی رو بردارند که دزدی هاشون رو قانونی جلوه میده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
تحلیل تکنیکال برای کسانی که آموزش دیدند هم جواب نمی ده، اساتید فن هم خودشان ماندند
اونوقت می گویید اموزش؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
در عجبم از این همه کارشناس بازار سرمایه و مسئولان قد و نیم قد بورس که پیوسته در کار سرزنش سهامداران خردند و مشفقانه ایشان را از رفتارهای هیجانی بر حذر میدارند، غافل از ان که آنچه سهامداران را به رفتار هیجانی وا میدارد بازار نا متعادلی است که یا در صف خرید قفل است و یا در صف فروش. ساختار معیوبی که شبیه هیچ بورسی در هیچ کجای دنیا نیست و تنها مختص بورس تهران است. در سیستم حراج، که سنگ بنای بورس است، قیمت، متغیری است آزاد و تابع عرضه و تقاضا. اما در بورس تهران دست و پای آن را بسته اند و در قفس محدودیت 5 درصد انداخته اند. نتیجه این که عرضه و تقاضا به جای آن که با تغییر قیمت به تعادل برسد، در یک سیستم خود افزا تشکیل صف میدهد؛ مشاهده صف توسط سهامدار همانا و وحشت جاماندن همان. صف سیگنال خرید یا فروش مخابره میکند و علت العلل همان هیجانی میشود که سهامداران به خاطرش سرزنش میشوند، و این دور باطل به همین ترتیب ادامه می یابد.
در یک کلام، علت رفتار هیجانی وجود صف است و علت تشکیل صف، وجود محدودیت نوسان قیمت. ریشه مشکلات بورس تهران، نفس محدودیت دامنه نوسان قیمت است و نه مقدار این محدودیت. تفاوت چندانی بین محدودیت 5 درصد با 10 درصد نیست.
تردیدی ندارم که مدیران بورس تهران بهتر از من به ریشه مشکل واقفند، اما آیا شهامت تصمیم گیری دارند ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
همه می دونیم یکسال تلاش کردن این بازار زمین بخوره حالا حاضر نیست یکماه برای برگشت تعادل به بازار کمک کنند. حقوقی ها هیچوقت کمکی به بازار نکردن فقط منفی بافی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تا صد درصد هم بیشتر حقوقی ها سود کردن . پس باید سهم ها رو مفت خری کنن
اون جور که فکر میکنید بورس نیست که پول بدی به شرکت فلان بمان باهاش کارکنه پول به ما بده . اسلامی انسانی عدالتی نیست این مشکل داره . از دست هم میخوریم
سهم هاتون رو نفروشید بزارید ۵ سال دیگه یا حتی بیشتر
ناشناس
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
خیلی به زندگی امیدوارید . برای وارث بگذاریم با این همه ویروس من از یکماه دیگه هم مطمئن نیستم شما برای 5 سال بعد برنامه ریزی می کنید
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
با وجود همه این توجیهات مغلطه آمیز نمیتونید صورت مسئله را پاک کنید. اون حقوقیهایی که طی چند روز با عرضه های چند صد میلیونی و رنج منفی زدن نمادهای بزرگ و شاخص ساز را تا صفهای فروش سنگین پیش بردند و مشخصا هدفشان ایجاد ریزش بازار و موج بی اعتمادی و هیجان در بازار بود بایستی بعنوان اخلاگران اقتصادی در بازار سرمایه شناسایی و معرفی و محاکمه شوند. اخلال در هر بخش اقتصادی کشور در شرایط کنونی اعم از مسکن و سکه و ارز و خودرو و بازار سرمایه باعث ایجاد بی اعتمادی روز افزون نسبت به دولت و حاکمیت و افزایش تنشهای اجتماعی خواهد شد و به صلاح امنیت اقتصادی و امنیت کشور نیست و سلطانهای بورس هم بایستی همانند سلطانهای طلا و ارز و مسکن و خودرو شناسایی و محاکمه شوند.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مجلسی با کفایت میخواهد نه شعاری
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
حقوقیا از خودشونن،به دستور دولت حمایت نمکنن
م.کا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
حالا دیگه شدن سهم بی ارزش؟سهم با ارزش سهم اپل هست،که تو بورس ایران وجود ندارد ،من یه سوال دارم از اهالی دانشمند بورس.عالیجنابان شما بفرمایید که کسانی که تو شاخص دومیلیون وروود کردن چه سهم با ارزشی را اگر می‌خریدم الان چنین زیان دیده نشده بودن؟خواهش میکنم شما که مدعی علم و دانش هستید پاسخ بدید؟تو این عدد سهام اصلی بازار که قیمت شون مشخص بود سهامی هم وجود داشت که پنجاه درصد اصلاح خورده بودن و یا از ابتدای سال نه تنها افزایش نداشتند بلکه کاهش داشتند و بنیادی و سودده بودند،اینروزها همان سهم ها ریزش بیشتری داشتن چنانکه با این رویه بعید نیست منفی بشن و تبدیل بشن به سند بدهکاری سهامدار،شما نمیتوانید هیچ سهمی معرفی کنید فقط کسانی که مجهز به رانت اطلاعاتی بودن نه دانش سود کردند،لطفا لطفا علم و آموزش و این چرندیات را به خورد مردم ندید
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
تا قضیه امنیتی نشده درست کنید ...50میلیون سهامدار داره بورس ..از قوه قضائیه و اطلاعات تقاضا دارم ورود کنن ...سرمایه و پس انداز مردم رو بازیچه اهداف سیاسی خودتون نکنید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
اینها همه پازلی از یک فروپاشی اقتصادی است که در حال رقم خوردن میباشد و تا 1400 باید تکمیل شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
این که رفتار حقوقی سیگنال تلقی میشه، یه بحثه، این که حقوقی بازی راه میندازه یه بحث دیگه است. مثلا همین امروز سهم شبندر که بهترین سهم پالایشی بود و مشخصا حقیقی با توجه به اخبار، اراده فروش نداشت، حقوقی اول وقت با 600 هزار تا صف فروش تو کف درست کرد و باعث شد پنجاه میلیون تو کف معامله کنند و خودش بیست و سه میلیونش رو برداشت. در حالی که تا آخر وقت صف فروش به یک دهم میانگین حجم ماه هم نرسید و مدام جمع می شد. این دیگه بحث آموزش و مهارت نیست. این کثافت کاری حقوقی هاست که هیچ کس هم جلوشون رو نمی گیره و هیچ قانونی برای جلوگیری از این رفتارهای حقوقی وضع نمیشه. این دیگه رسما دزدی تو روز روشنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
حالا دیگه ما کاریی نیستیم شد جواب .بورس نیوز محترم این گزارش را گذاشتید که نشون بدید این آقایون فقط مشاوره هستند و مقصر نیستند.چقدر مطلب مفید داخلش پیدا کردید که تیتر بزرگش به مطالب داخلش نمیخوره شما هم بله.
اصغر ابراهیمیان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
باسلام : به نظر من این نابسامانی که اسن روزها شاهدش هستیم برآمده ازمدیریت یا درست تر "سوءمدیرت" جهت دار اساتید بزرگوار سکانداران به اصطلاح سازمان بورس است .چرا که بزرگواران بدون توچه به معیارهای اقتصادی و با حمایت از صنایع خاص مثل خودرویی ها ، پالایشگاههای دولتی کل بازار سرمایه رادر چند گروه به خصوص خلاصه کردند وباقی سهم ها در جازدند وکل نقدینگی در این صنایع متمرکز شد حالا همان نقدینگی نه تنها قدرت خروج ار همان سهم هارا ندارد سایر صنایع ارزشمند و بنیادی که توسط دانشمندان بازار سرمایه ماه ها سرکوب شدند هم جهت با نورچشمی ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند ودر این میان بهترین توجیه علامه های سعادت آبادی "پل حافظی های قدیم " عملکرد هیجانی سهامداران آموزش ندیده است که ازجهتی گل فرمایش میکنند چون سهامداران بورس تهران بهتر است قبل از ورود به بورس در زمینه چشم بندی و شامورته بازی آموزشهای لازم راببینند تا حد اقل در این بازار دچار حیرت نشوند سود وزیان ازمسائل فرعی محسوب میشود. به نظرم "شادوپیروزباشید"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
اینها همش مزخرفه بازار هر طرف بچرخه اینها فرداش یه تحلیل من دراوری برا فرداش رو میکنن من خودم قدیمی هستم تمام این حرفها با اموزش وارد شید سود شرکتها را در بیارید همش الکی همه با هم قرمز میشه همه با هم سبز میشه اسم خودشونو گذاشتن با سواد بورس ما کیلویی است هر وقت بخوان از قبل میدونن شاخص تا کجا باید پایین بیاد تا کجا باید بالا بره سهم خوب و بد هم نداره یا همه منفی یا همه مثبت ده سال ما تو بازار یم همین بوده هست حالا تازه وارد ها ی بازار گذشته بورسو ندیدن ما دیدیم همش دروغه حالا ببین شاخص تا اون حدی که خودشون تعریف کردن باید پایین بیاد تا او حدی هم که خودشون می دونن بالا میره سواد و این حرفها هم الکیه و توجیه است دیگه ما که از شما خیلی قدیمی تر هستیم مستقیم وارد نشین و غیره اش همه حرف مفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
خدمت سهام داران یه نکته بگم بعنوان سهام دار قدیمی کل داستان این حضرات فقط شاخص رو میشناسن سوادشان هم در این حد است دور هم جمع میشن میگن شا خص تا 2میلیون باید بالا بره بعد مثلا تا 1میلیون پایین باید به همین اسونی این وسط سواد و تازه وارد و غیره حرف مفت است خیال تمام سهام داران را راحت کنم اینقدر به در و دیوار نزنید چون دستوری باید تا اون شاخص مورد نظرشون نرسه این حرفها همش قصه است والا اخر حرف و زدم کم کم متوجه میشن سهام داران این تحلیلهای کارشناسان هم همش کشکه و سر کاریه اینها از قبل برا شاخص تصمیم میرنون اجرا می کنن این وسط هم همه تحلیل ها الکیه خودتون سر کار نزارید تا به اون حد شاخص مورد نظر شون نرسه بازار بر نمی گرده سواد و تازه وارد و حقوقی و هیجان و اینها هم بازی همان شاخص دستوری است که بازار از قبل تصمیمشو گرفته
ورشکسته در سهام خودرویی- غذایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
آخه ببوگلابی چه ربطی به اموزش داره. وفتی دولتتون دستور میده صفهای فروشو حقوقیاش بچینن چه ربطی به مردم داره..دولت خودش بازارو به گند کشیده خودشم باید درستش کنه وگرنه مردم خودشو درست میکنن..میکنن آآآآاااااااااااااا
ملک محمد رشیدی
Germany
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
سلام دوستان تازمانیکه قانون افزایش سهام شناوروافزایش سهام کل(به اصطلاح افزایش سرمایه!!!!!)که مثلاًبرای عمق بخشی بازار سهام تصویب شده به حالت قبل برنگرده هیچکس کاری نمی تونه انجام بده با عمق دهی به بازارتقریباًنصف پول مردم روپودرکردی رئیس.آخه یه سهم باشناور3میلیاردسهم حقوقی باخرید10میلیون درکف قیمتی یعنی حمایت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
#نشر #حداکثری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
اینه رو ولش کن شاخص دستوری تا کجا باید پایین بیاد اون بگو ما خودمون این کاره هستیم سوادشما همینه
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
یه پیشنهاد کوچولو به حسن اقای گل و زیر مجموعه اش داشتم تا موقت بورس رو از ریزش در بیارن تا ان شا الله بشینن و اساسی طرح بریزن برا بورس حجم نقدینگی حقیقیا بیشتر سمت خودرو و خساپاس دولت برا مثبت سدن بازار شنبه بیاد کمک حقوقیای این دو سهم اگه دقت کنین با مثبت شدن خودرو و خساپا کل بورس مثبت میشه خودرو لیدر کل بورسه برا همینم ریزشش برا حقوقیا سختتر بود تو اولین ریزش کلی یعنی زمانی که خودرو قیمتش هفتصدو پنجاه تومن شد در ضمن زیر مجموعه چون زیاد دارن خودرویا خود بخود بازار کشش پیدا میکنه به مثبت شدن این راه کمترین هزینه رو برا دولت داره یه روز امتحان کنین تا ببینین چی میگم خودرو و خساپا رو مثبت کنیین ببینین بازار چی میشه البته این راهکار موقته راه اساسیش تو دامنه نوسان و حجم شناوری شرکتا و حجم مبنا نهفته اس که ان شا الله تو نظر بعدم توضیح میدم
رضا علوی
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
خوب نظری میدی تا سود کنی با خودرو سایپا خودتی کلک
amir
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
این حرفا به درد خودت خودت میخوره من سه سال حرفه ای با روند و تحلیل خرید فروش کردم این مسخره بازی ها که تو بورس هست مشکل دولت و سازمان بورس هست و حقوقی دوزد ، همه سهم ها از مثب 5 یکدفعه به منفی 5 تبدیل میشن تمام اردرها کم هستند ولی حجم های فروش زیاد یعنی این بازا منفی فقط فقط کار حفوفی هست یک حقیقی این همه حجم نداره حقوقی داره بز خری میکنه و ربطی به آموزش نداره ولی شما باید حتماً آموزش ببینید تا موقع بازار هیجانی میشه راهی برای مقابله داشته باشید فقط لب و دهن هستید در عمل هیچی بارتون نیست
دوست همه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
سلام دوستان من نمی دونم چرا اکثریت همه رفتار گله ای می کنند یا تو صف فروش اند یا صف خرید؛ با این رفتار تحلیل هم جواب نمی دهد الان خیلی از سهم ها از نظر بنیادی خوب هستند ولی به خاطر این رفتار گله ای اونها هم تو صف فروش اند. به نظرم تا این گونه رفتار کنیم همه متضرر می شویم. لطفا قبل از ورود به بورس آموزش ببینید و در صف ها قرار نگیرید.
رضا
Germany
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
شروع دهه 80 بنا به توصیه یکی از دوستان که فعال در بورس بود هر چی طی 20 سال کار جمع کرده بودم به تدریج سهام خریدم. در سال 82 نیاز مالی داشتم و بجای فروش سهامم یک آپارتمان 80 متری که از پدرم ارث رسیده بود فروختم . چند سال بعد ارزش سهام ریزش کرد و به 25 درصد ارزش خریدم رسید و ارزش آپارتمانی که فروختم تقریبا سه برابر شد. دیگه توبه کرده بودم که وارد بورس بشم. در اوایل امسال دوبار گول خوردم و یک زمین شمال داشتم و به تشویق و توصیه دولت آنرا فروخته و مبلغ آنرا وارد بورس کردم و بعد از 4 ماه ارزش سرمایه گذاریم بیش از 20 درصد کاهش پیدا کرده و قیمت زمینی که فروختم بیش از 20 درصد افزایش پیداکرده. باز هم اشتباه کردم و گول اعتماد به حرفهای دولت مردان دادم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
یعنی میفرمایید کل مردم عالم بوسیله حقوقی بیان سرمایه گذاری! پس بورستون واسه خودتونو حقوقیاتو
امیر11
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
باور کنید اینها اصلا نمیدونند بورس چیست. اینها فوقش باید گوسفند میچروندند. کی به اینها مدرک داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
اين .......چرا .......نم..........همشون. ل................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
وقتی بورس توی رشد هست هر ......میرسه تز خودشو میده حالا که جیب مردم و خالی کردن و جیب شرکت های ورشکسته اش پر از پول میشن ان میگن مردم سواد بورسی ندارن ،هیجانی شدن .یکی نیست به اینها بگه این حقوقی ها خودتون بودن که سهم ها را منفی کردن .
یعنی توی 6 ماه پول مردم خوردن رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
ملت گیر دادن ب بورس بابا نظام اقتصادی ایران درحال فروپاشیه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
همیشه مقصر مردم هستن . ارز رو دولت و بانک ها بالا میبره چند نفر سر خیابون بازداشت میشن . مسکن رو دولت بالا میبره مالیات از مردم میگیرن . سهم رو دولت واسش تبلیغ کرد و جایی که باید اصلاح میکرد نذاشت اصلاح کنه . حالا میگه مردم هیجانی هستن و میرن صف فروش . این دولت دروغگوترین دولته . خدایی حرفهای رئیس جمهور روگوش کنید . برا همه این حرفا تعجبه و خنده دار و گاهی تاسف باره .یا واقعا هنوزم فکر میکنه جمعه هست .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
سردبیر محترم بورس نیور شما تریبون چه کسانی هستید چرا مغلطه می کنید کی شد یه مقاله بنویسید در راستای اصلاح قانون دامنه نوسان کی شد که سوالات و خواسته های فعالین بازار را مسولین بورس جویا شوید شما یک رسانه هستید و امکاناتی دستتون هست شما یک روزنامه نگارید و در همه جای دنیا روزنامه نگار ها مو را از ماست می کشن بیرون و با روشنگری های خود حاشیه امن مسولین را نا امن می کنند که فساد ایجاد نشه چرا هیج وقت در مصاحبه هاتون با مسولین بالادستی مطالبات سهامداران و فعالین بازار را مطرح نمی کنید
چرا محدودیت دامنه نوسان همچنان هست و بازار را به این روز انداخته است آیا بورس های بوزگ جهان احمق تشریف دارند آیا آنها نفهم هستند که دامنه نوسان نگذاشته اند
کمپین( نه به محدودیت دامنه نوسان) تشکیل بدهید همه هم شرکت می کنیم بگذارید یک بار هم که شده یک کار مثبتی انجام بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
ای کاش می شد ۲هفته به حقوقی ها اجازه ندن هیچ فعالیتی داشته باشند و معامله ای انجام بدهند.اون وقت دیگه کسی به ما حقیقی های توصیه نمی کرد هیجانی عمل کنید.حداقل بهترین کار اینه که هیچ شخصی درباره بورس تا یک ماه اجازه نداشته باشه صحبت بکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
رییس .... را اخراج کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
چطور وقتی چند روز مثبت میشه ناظر سهم رو میبنده ؟ الان که سه هفته منفی شده کجاست ؟!!! این که به حقوقی ربطی نداره !!
حقوقی بی شرف هم که اصلا براش مهم نیست چون قبلا موقع مثبت بازار کلی سهام رو تو سقف قیمت به مردم بیچاره ی الان فروخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
هدف دولت درآمد و جبران کسری بودجه بود که به هدفش رسید .برای رسیدن به این هدف با هدایت دستوری بازار توسط حقوقی ها و ایجاد جو کاذب و تحلیل های جهت دار توسط کارشناسان عامل، در انواع کانال های تلویزیونی ، تلگرامی، اینستاگرام و غیره و ارسال سیگنالهای مثبت توانست نقدینگی را جذب کرده و در مرحله دوم با اخبار و ارسال سیگنالهای منفی از همان کانالها وایجاد تلاطم و موج در بازار سهام و عرضه های سنگین، موفق شد سهام داران را با ضرر و زیان هنگفت از بورس به بیرون هدایت کند و متاسفانه اغلب این افراد فریب خوردگانی بودند که اخیراً با تشویق دولت و رسانه ها کد بورسی گرفته و وارد داد و ستد سهام شده بودند.
ناشناس
Netherlands
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
رییس جمهور اومد گفت سرمایه گذاری جاش تو بورسه نه دلار و طلا .الان دلار وطلا چقدر رفت رو قیمتش بورسم که اوضاعش معلوم .
جالب رییس بانک مرکزی گفت مردم پولشونو تو دلار سرمایه گزاری نکنن احتمال داره متضرر بشن .کی دلار اومد اینهمه ریزش کنه فکر کن دلار میشد ده هزار تومن .
اما بورس چی همینجوری نصفش رفت .مگه میشه اخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
آقای عضو شورا ... 1- کارگروه شما مرتب تشویق به ورود بی رویه مردم کرده و می کند و همچنین صحبت از حمایت آنها 2- باز گذاشتن دست حقوقی ها در گذاشتن اردرهای ترس فروش چه معنایی دارد حقوقی مجبور نیست بخرد ولی نباید حق این کار را هم داشته باشد 3- بورس ایران با توجه به شرایط حاکم بر جامعه حتی تا ده میلیون هم حباب ندارد و به کسی هم آسیب نمیرسونه ظرفیت کارگروه را در بالا بردن شاخص بالاتر ببرید4- عده ای که در بازارهای موازی کار میکردند جلب توجه مردم به بورس برایشان گران تمام می شد و مرتب سنگ اندازی می کردند و می کنند 5- مصاحبه شما سراسر منفی گویی است احتمالاً شما هم در بازارهای موازی دست درازی می کنید عیبی نداره برو کارکن ولی اینجا منفی بافی نکن 6- کسانی که متضرر شده اند ببو نیستند که همیشه چشمشان به دهان شمایان باشه7- برفرض چند سهم نیاز به اصلاح دارند کلیت بازار را را چرا خراب کردید؟ 8- میگویید مردم سهام های بنیادی بخرند ژس از قریب 45 درصد اصلاح چرا هنوز سهام های بنیادی صف فروش هست؟9- چرا فکر میکنید مردم واقعیت ها را نمی فهمند و شماها می فهمید و میتوانید با بیان یه سری حرفای بی سرو ته مردم را فریب دهید؟10- جای قوه قضائیه تو بورس خالیه تا حساب کتاب کار شما را بکند ببیند تو سازمان و شورا و ... چه می گذرد؟ خدا عالم هست کاش قوه قضایئه یه سرک می کشید دل ما خنک می شد
علي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
شما هر روز يه دنگلي سر بورس در مياورديد يادتون رفته بازار و به 2 تايم شيت تبديل كرده بوديد سهامهاي شركت هاي خودرويي را بعد از ظهر قرار داده بوديد حالا همون شركت بيشترين كاهش قيمت را دارند
معاملات ساعت 12/5 معاملات ساعت 1/5 معاملات ساعت 2 معاملات ساعت 10 صبح حالا ميگي دخالت نميكرديم
اوضاع بورس ناشي از دخالتهاي شماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
خدا از مقصر نگذره
ااا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
سلام.آقای کارشناس نمیدونم باچه تحلیلی میگی باید تا ۱۴۰۰ و۱۳۰۰ واحد بیاد. .سر خر قیمت پراید که باید ۱۰ میلیون باشه شده ۱۰۰ میلیون چرا اون حباب نیس و وقتی که نوبه میرسه به مردم حباب داره بورس...الاغ خودتون وجدابادتون
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
کارخانه هفت تپه به این بزرگی چراکم آورد چون اختلاص توش بود بورس چرا کم اورده؟!جواب با خودتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
وقتی معاملات پیش گشایش قبل شروع بازار حذف بشه...حقوقی نمیتونه بی هزینه صف فیک بسازه مردمو توی صف بکشونه.ضمنا وقتی دامنه نوسان برداشته بشه کشف قیمتی سریع اتفاق میفته صفی تشکیل نمیشه بورس هم تحلیل پذیر میشه مواقع حساس هم میشه دامنه گذاشت مثل بورس آمریکا که گاها دامنه دار میشه...بابا اینهمه بورس معتبر داریم توی دنیا یکمی ازشون یاد بگیرید..دولت هم دست از سره بورس برداره..جلسه با حقوقی دیگه چه صیغه ایی هستش..همینکارها موجب هیجان بیشتر و تشکیل صف میشه بورس رو دستوری نکنید...عواقب سیاسی و امنیتی ایجاد میکنید...اینارو رعایت کنید هر کس سود و ضررش متعادل بشه باهاش راحت تر کنار میاد...روی کیفیت شرکتهای بورسی نظارت دقیق کنید ریشه های فساد و تبانی و رانتها رو ببندید...بابا بالاخره یکاری بکنید همش که نباید خرابکاری کنید که...مترسک که نیستین...تیشه به ریشه نظام ج.ا نزنید با ندونم کاریهاتون....اگرم که خودتون عامل فسادین که خدا لعنتتون کنه...استعفا بدین اگر وجدان دارید از خون شهدا خجالت بکشین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
حقوقی نوسان نگیرد ابشاری فروش نکند نیاز نیست خرید کند انگار از خود گذشتگ میکند خرید میکند همین حقوقی سهمها را باد کرد بعد به تازه واردان بدبخت فروخت حالا شدند سهم بی ارزش . واقعا این افراد در این مدیریت ها چه میکنند دست همه اینها در یک کاسه است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
عرضه های اولیه وپذیره نویسی صندوق پالایش بزرگترین عوامل ریزش بورس هستند . پالایش را تمدید یک هفته ایی نکنید و عرضه ها رو هم متوقف .ببینید چجور بازار پولبک میزنه ..!