بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
غیبت حقوقی‌ها در اغلب صف‌نشینی‌های دو روز گذشته، دلیلی بر ارزندگی قیمت سهم‌ها در نقطه فعلی داشته بنابراین سهامداران در فروش سهام خود و صف‌نشینی‌ها تامل بیشتری به خرج دهند.
کد خبر : ۲۲۷۰۴۲

شمارش معکوس برای تغییر لاین صف‌نشینی

به گزارش بورس‌نیوز، سهامداران بازارسرمایه طی دو روز گذشته شاهد یک اتفاق امیدوارکننده بودند و آنهم غیبت حقوقی‌ها از صف‌های فروش بوده و این حقیقی‌ها هستند که در اغلب سهم‌ها صف‌نشین هستند و همین موضوع دلیلی مهم بر ارزندگی سهم‌ها در قیمت‌های فعلی است بنابراین این امر، نکته‌ای مثبت و امیدوارکننده‌ای بوده، زیرا این غیبت حقوقی‌ها بدون دلیل نیست.

بر همین اساس، غیبت حقوقی‌ها در جبهه فروشی که داغ سنگینی بر بازار نهاده بوده، اینبار این غیبت‌ها باعث پرنشدن حجم مبنای سهم‌ها بوده و شاید همین موضوع، یک آرامش قبل از طوفان باشد، زیرا قیمت‌ها به ظن این نویسنده، به نقطه کف رسیده و سقوط بیش از این، به‌معنای عنان از دست دادن بازار بوده اما؛ این رفتار حقوقی‌ها، رشد را در پس ابر سیاه ماه‌های گذشته بازار در بر خواهد داشت.

این نوع نگرش حقوقی‌ها، بذر امیدی را در دل کارشناسان نهاده که بازار بازمی‌گردد و روز‌های آینده را از سیاهی که قرمز تابلو نقاشی کرده بود، به سبزی روز‌های خوشی بازار بازمی‌گردد؛ البته نباید از این موضوع غافل شد که بازار دنبال یک دلیل مهم اقتصادی برای بازگشت است و این پشتوانه شاید "افزایش سرمایه"، "تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی" یا حتی یک تکیه‌گاه سیاسی و همینطور رفتار اعتمادساز از بزرگان بازار "نهادقانون‌گذار و متولیان" محکم باشد.

از سوی دیگر، خروج از صف‌نشینی حقوقی‌ها به‌معنای حمایت آن‌ها نبوده و بعضی از حقوقی‌ها کماکان در ریزش و سرخی بازار شریک اصلی ریزش‌هایی هستند که به زور به حقیقی‌ها تحمیل شد و این حقوقی‌ها بودند که با لباس میش، در این بازار اموال مردم را به کام درندگان بازار فرستادند بنابراین این خروج از صف‌نشینی هم در نگاه نخست به نفع خود حقوقی‌ها بوده و سپس بازار.

همچنان باید به این نکته نیز اشاره داشت که گزارش‌های ۶ ماهه و البته آهنگ تند صدور مجوز افزایش‌سرمایه‌ها که بی‌مهابا باردیگر به بازار تزریق می‌شود نیز نشانه‌هایی دیگر از تلاش برای بازگشت بازار بوده که در آن صورت، بازار برای سهامداران حقوقی تا حدودی حکم بازاراولیه را پیدا می‌کند و دست آن‌ها را در فروش باز می‌گذارد و از همین رو هم جذاب‌تر خواهد بود؛ بنابراین باید تاکید داشت که سهامداران حقیقی که این روز‌ها رَنج رِنج دیده‌اند ۲ روز دیگر دندان روی جگر گذاشته و صف‌نشینی را رها کنند، زیرا شاید از فردا یا معاملات هفته آینده، اینبار باید دنبال صف‌های خرید بدوند تا جایی در سهم‌هایی داشته باشند که با هزار امید، خروج داشته‌اند.

وقت آن رسیده که از شاعر مرحوم سهراب سپهری وام بگیریم که "چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد" و به‌جای این نوع صف‌نشینی، فقط به مسیر رودخانه پُر امید بورس نگاه کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کامیار فراهانی کارشناس بازارسرمایه

اوراق اختیار فروش راهی برای بازگشت به بازار نرمال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس، زیر ارزش ذاتی

آیا سازمان بورس، زوری برای مقابله با حقوقی‌ها دارد؛

"شستا" پدرخوانده‌ دیروز، فرزند ناخلف این روزها

حرف‌درمانی، دردی از بازار دوا نمی‌کند؛

"بورس محکم" از حرف تا عمل

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
آخه این چرت و پرتا چیه میذارید خدایی؟ از این ور میرید همجا جار میزنید که چرا حقوقی ها میفروشن به همه جا گلایه می کنید که نفروشن، حال که نمی فروشن میگید سهم ها ارزنده ان که حقوقی ها نمی فروشن. خدایی رد دادید
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
تو نمفهمی که چی گفت شاید هم حقوقی هستی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
خدا از این حقوقی ها نگذره که هر چی امکانات هست مال اوناست، ما هم که گوش دراز بازارشدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سلام بنظر خیلی خوش بین می باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
با سلام مجدد لطفاً طبق فرموده نگارنده زحمت کشیده و به حقوقی های محترم دستور فرمایند که سهام به کف ارزندگی خود رسیده پس تعجیل نمایند در بدست آوردن سود تا کسی نخریده آنان بخرن. حقوقی های محترم بازار سرمایه شاید سواد مالی ندارن ونگارنده بایستی این موضوع را یادآوری فرمایندبه ایشان . خدا خیرت دهد نگارنده محترم. باتشکر
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
فعلا که حقوقیها بیش از یکماهه که بلای جان بازار شده اند و امثال پالایش و پخش و بانکها و خودرو سازاه ورشکسته بدستور دولت مانند سیلاب سهام ها را روانه بازار کردند و از طرفی مدیران بی کفایت سازمان هم پشت سر هم دستورات ابلهانه مانند کاهش اعتبار خرید و کاهش سرمایه گذاری صندوقها در بورس وووووو تیر خلاص را بر پیکر بی جان بازار زدند و دولت هم با کسب درآمدی هنگفت 100 هزار میلیارد تومنی الان دیگه خودش را کنار کشیده و بقول معروف علی مونده و حوضش...لعنت بر سهامداران عمئه شرکتها که فقط فروختند و الان در نصف قیمت هم حاضر به خرید نیستند...اینموارد یعنی فساد سازمان یافته و تبانی حقوقیها در بورس البته با چراغ سبزی که روحانی نشان داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
دوست عزیزی که این مطلب را نوشتی متوجه نیستی که فعلا خریدار نیست اگه بود حقوقی ها هم میفروختن.مشکل اصلی بورس همان مشکل کل کشور است چهل سال است نمی‌دانیم فردای این کشور چه خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
غلامحسین دوانی، عضو انجمن حسابداران اظهار داشت:دولت که برای کسری بودجه آشکار و نهان بودجه سال ۱۳۹۹ خود هیچ راهی مگر فروش اموال و دارایی‌ها نداشت رسما و آشکارا در جریان بالابردن شاخص و مهندسی افکار عمومی نقش مستقیم را داشت؛ به‌طوری‌که یک شرکت زیان‌ده ۳۰میلیاردی به قیمت ۳۰۰ میلیارد به‌فروش رسید یا سهام یک شرکت بورسی که مجمع انحلال آن نیز تشکیل شده بود به قیمت گزاف مورد دادوستد قرار گرفته بود و مقام ناظر بازار سرمایه هم سرمست از افزایش شاخص صدایش را در نیاورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲
اتفاقا از محدود تحلیل های صحیح بازار بود ضرر بیش از این به نفع حقوق هم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
این ریزش قطعا تعمدی بوده که بازیگر اصلی آن بعضی حقوقی ها و قربانی حقیقی های از همه بی خبر بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
اما جالب تر از آن اظهار نظر برخی از بزرگوارانی است که تا دیروز ارز دولتی حیف و میل می کردند و امروز می گویند راضی نیستند منابع صندوق توسعه ملی صرف حمایت از بازار سرمایه شود و اگر این کار شود، غصبی است! آن زمان که دلار ۴۲۰۰ تومانی می گرفتید تا جنس وارد کنید و در نهایت اجناس بنجل و سنگ پاهای چینی را وارد می کردید و به قیمت خون پدرتان به مردم می فروختید، از مردم پرسیدید راضی هستند یا نه؟ این مطلب ساعت 5/5 عصر بورس نیوز هست و کسی که مد نظرشونه رو خودتون پیدا کنین به فرد جالبی میرسید