بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
در بازار دیروز نیز بسیاری از نماد‌های کوچک در بسیاری از گروه‌ها از جمله سیمانی، غذایی، دارویی و ساختمانی صف‌های فروش سنگین داشتند و مجددا شاهد حضور حداقلی خریداران بودیم.
کد خبر : ۲۲۷۲۷۳

نمادهای کوچک در انتظار حمایت

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته پس از چند جلسه معاملاتی منفی پیاپی، شاهد رشد شاخص کل بودیم. با این حال، شاخص کل هم وزن همچنان به روند منفی خود ادامه و علیرغم افت اندک ۰.۱ درصدی، این شاخص نتوانست روند مثبت به خود بگیرد.

شاخص کل با ۲۷ هزار و ۴۷۳ واحد افزایش که معادل ۱.۷۷ درصد بوده است، به ۱ میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید تا همچنان این نماگر قادر به رسیدن به کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی نباشد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۴۲۶ هزار و ۵۳۵ واحد تنزل یافت.

ارزش معاملات بورس و فرابورس به رقم ضعیف ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی رسید تا همچنان شاهد افت و کاهش ارزش معاملات بازار سرمایه باشیم.

نماد‌های فارس، فولاد، فملی، کگل و وامید بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را داشتند و نماد‌های وبملت، حکشتی، حفاری بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. لازم به ذکر است که در جریان معاملات دیروز شاهد بازگشایی بانک ملت بودیم. این نماد با ۱۵ درصد کاهش قیمت بازگشایی شد و در ادامه و تشکیل صف خرید، میزان افت قیمت آن به ۱۳ درصد محدود شد.

بیشترین ارزش معاملات دیروز نیز مربوط به ۵ نماد بانک دی، ملی مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و کشتیرانی ایران بود که این ۵ نماد به تنهایی ۲۰ درصد از کل ارزش معاملات بازار سرمایه را در روز معاملاتی دیروز به خود اختصاص دادند.

سیاست و اقتصاد کلان

در بازار ارز و طلا شاهد رکوردشکنی‌های جدیدی هستیم. قیمت سکه طلا به کانال ۱۲ میلیون تومانی وارد شد و رکورد قیمتی خود را با ثبت قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شکست. قیمت دلار نیز متاسفانه در بازار آزاد از مرز ۲۶ هزار تومان گذاشت و به نظر می‌رسد که سیاست‌های بانک مرکزی نتوانسته است منجر به جلوگیری از روند کاهشی ارزش پولی ملی کشور گردد.

در خبری از گروه خودرویی، طبق اعلام مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، براساس ظرفیت تولید دو خودروساز اصلی، ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در شش ماهه دوم سال در قالب فروش فوق‌العاده به بازار عرضه خواهد شد که طبق این برنامه برای گروه صنعتی ایران‌خودرو ۱۱۰ هزار دستگاه و شرکت سایپا ۴۲ هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

در خبری از بازار سرمایه و گروه بانکی، بانک تجارت پیشنهاد افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و اورده نقدی سرمایه گذاران به مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارائه نموده است. بر این اساس، سرمایه شرکت به ۴۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت که نشان دهنده افزایش بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه شرکت از محل آورده نقدی سهامداران فعلی و جدید خواهد بود. به این ترتیب شاهد اولین افزایش سرمایه سنگین از محل سلب حق تقدم در هفته‌های پیش رو خواهیم بود و نحوه استقبال و یا عدم استقبال از این افزایش سرمایه می‌تواند روند حرکتی این مدل افزایش سرمایه را مشخص سازد. در خبری دیگر از این گروه، مدیرعامل بانک ملت از انتشار اوراق تبعی فروش سهام بانک ملت و شرکت‌های مرتبط با آن خبر داد.

بازار امروز
با توجه به حمایت‌هایی که در روز گذشته صرفا از برخی شرکت‌های بزرگ صورت گرفت، نمی‌توان با توجه با رشد شاخص کل صحبت از رشد بازار و توقف روند نزولی بیان نمود.

در بازار دیروز نیز بسیاری از نماد‌های کوچک در بسیاری از گروه‌ها از جمله سیمانی، غذایی، دارویی و ساختمانی صف‌های فروش سنگین داشتند و مجددا شاهد حضور حداقلی خریداران بودیم. به نظر می‌رسد که همچنان جو بی اعتمادی و نگرانی از ادامه روند ریزشی در بازار وجود دارد و این موضوع در کاهش ارزش معاملات و کاهش جدی خریداران در بسیاری از نماد‌ها خودنمایی می‌کند. با این حال، در گروه‌های ارز محور و با توجه به رشد نرخ ارز نیما و ارز آزاد، حداقل می‌توان انتظار افت قیمت‌ها را نداشت، اما افزایش محسوس قیمت‌ها نیز دور از انتظار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سامان
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
عمران و توسعه شاهد با نماد ثعمرا بعلاوه سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین با نماد وبرق .. مدتهاس با صف فروش سنگین مواجه هستند و هیچ عزمی برای جمع آوری صف فروش دیده نمیشود....
سهامداران عمده در ماهها ی قبل تا آنجایی که امکان داشت قیمت سهم شان را بالا بردند و در پیک قیمت تا توانستن عرضه کردند و صدها میلیارد سود به جیب زدند و الان که قیمتها به نصف رسیده حاضر به جمع آوری صف فروش و حمایت از سهم نیستند... سازمان بورس باید قوانینی ایجاد کند که سهامداران عمده را که اینگونه رفتاری نا متعارف دارند مجبور به حمایت از سهامشان کند.... مردم بیچاره دیگه اعصابی برایشان باقی نمانده... صندوق توسعه بازار و سایر حقوقیهایی که صرفا از شرکتهای بزرگ حمایت میکنند بد نیست به ایشان یاد آوری کنید که تمام بازار این چند شرکت بزرگ نیستند و شرکتهای کوچکتری هم هستند که سهامدارانش مدتهاس در انتظار جمع آوری صف فروش خون دل میخورند و شاهد ذوب شدن سرمایه شان هستند.
فروهر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
صف ثعمرا را جمع کنید...فساد در زیر گروههای بانک دی در بازار موج میزند.....
Diako
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
تا زمانی که نوسان گیر بی رحمانه حقوقیا مهار نشود بی اعتمادی پابرجاست از نحوه ی معاملات راحت میشه فهمید حقیقا تمایل به ورود دارند اما با مشاهده نوسان گیری میترسن .
خروج پول از بورس ضربه ی مهلکی به دولت و صد البته مردم وارد میکنه چرا سیاست های دولت باید اینقد ناکارآمد باشه اخه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
چند وقت یبار تبلیغ‌میکنید که فرداش خریدوفروش بشه تا یکی دیگه خالی کنه‌..وجدانن تا العان فکر همسایت بودی که بخواین فکر ما سهامدار باشید‌..شماها فقط دنبال سود خودتونید‌...پول من نصف شد‌..ریزش بودیا اصلاح .وجدانن یزیدم رحم داشت..شما کجای دنیاید‌.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کاسه کوزه جمع کنید دارید مردم بدبخت تو بورس غارت می کنید خواهش می کنیم حد اقل بگذارید مردم سرمایشون بکشن بورس تو سرتون بخوره
ناشناس
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴
............... تو امثال تو
و ...........که این تفکر خارج شدن از بورس رو تو ذهن شما .....ها انداختن نمیدونن تبدیل پول هاشون به رئال و خریدن طلا و دلار و مسکن و خودرو باعث تورم میشه خواهشا اگه چیزی نمیدونید مطالعه کنید بعد بیایید..............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
نماد قاسم در کل یکسال گذشته 90 درصد سود داده در سه ماهه 5 درصد. دو ماه بسته بوده افزایش سرمایه 388 درصدی داشته و حالا چندین روزه صف فروشه. بدون کوچکترین حمایتی. این انصافه. سهامدار گناه کرده وارد بازار سرمایه شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
همانطور که از سهام بزرگ حمایت شد ! از شرکتهای کوچک هم میشود !!! امییییدوار باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
اقا وقتی حقیقی داره حوب عمل میکنه یکی به این حقوقی بگه مگه مریضی که اینطور ابشاری عرضه میکنی و صف فروش میری منجمله حقوقی حکشتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
ازکل نمادهی بورسی بنیادی بزرگ ونمادهای کوچک غذایی سیمان ودارویی وکل نمادهای کوچک وبزرگ باید حمایت بشه تا بورس متعادلتر بشه قربانت