بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه رخ داد؛

تخصیص سود ۱۷۰ ریالی به هر سهم

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایهگذاری مس سرچشمه، مبلغ ۸۶۷ میلیارد ریال به ازای هر سهم ۱۷۰ ریال سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.
کد خبر : ۲۲۷۴۰۴

به گزارش بورس نیوز، در مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۲۸ /۰۵/ ۱۳۹۹،  علی ارجمندی، مدیر عامل شرکت به بیان گزارشی در خصوص عملکرد شرکت پرداخت و گفت: به موجب مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۸/۰۱/۲۴ سرمایه شرکت از ۲۸۰۰ میلیون سهم به ۳۴۰۰ میلیون سهم افزایش و به موجب مجمع فوق العاده مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ به ۵۱۰۰ میلیون سهم افزایش یافت.
 ارجمندی همچنین از افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری راهیان سهام یکی از شرکت‌های زیر مجموعه به میزان ۴۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

تخصیص سود ۱۷۰ ریالی به هر سهم در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه
وی تصریح کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته سهم ما از شرکت بین‌المللی فرید گسترش نیز جهت تولید محصولات شیمیایی افزایش یافته و قرارداد ساخت کارخانه فلوتاسیون سرباره نیز به مبلغ ۴۵۰۰ میلیارد ریال به روش EPC در حال اجرا است.
وی در تشریح برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه برای سال‌جاری گفت: در سال‌جاری برنامه‌ریزی برای مشارکت در راه‌اندازی کارخانه لاستیک و کارخانه مواد شیمیایی در استان کرمان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: همچنین در نظر داریم تا در سال‌جاری پرتفوی بورسی با ارزشی معادل ۵۰۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه ایجاد کنیم که در حال حاضر ارزش پرتفوی شرکت رقمی معادل ۴۵۰۰ میلیارد ریال است.
همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته به زودی شاهد عرضه سهام شرکت صنایع مس افق کرمان با سرمایه ثبتی ۲۵۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه خواهیم بود.
وی افزود، پیشنهاد مشارکت با شرکت ملی صنایع مس ایران جهت تجهیز شرکت ناو صنعت برای حمل اسید سولفوریک نیز از دیگر برنامه‌های شرکت در سال‌جاری است.

تخصیص سود ۱۷۰ ریالی به هر سهم در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه
مدیرعامل شرکت همچنین از شناسایی سود عملیاتی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شرکت در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم به غیر از پیشبینی سود عملیاتی ۳ هزار میلیارد ریالی شرکت‌های تابعه است.
مهندس ارجمندی همچنین عنوان کرد: با توجه به ارزش ذاتی شرکت و بهره‌گیری از تجارب شرکت سرمایه‌گذاری آتیهاندیشان در بازارگردانی سهام، نقدینگی این کار نیز فراهم شده و امیدواریم به‌زودی شاهد افزایش بازدهی و رشد قیمت سهم شرکت متناسب با وضعیت شرکت و بازار سرمایه باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: موافقت اولیه سازمان بورس برای ثبت و عرضه سهام شرکت صنایع مس افق کرمان در بازار سرمایه نیز اخذ شده است.
در این مجمع کلیه صورت‌های مالی مصوب شد و پس از آن سود قابل تخصیص ۱۷۰ ریالی برای هر سهم اعلام شد.
همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مالی آگاه نگر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین به عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به عنوان روزنامه سراسری و کرمان امروز به عنوان روزنامه محلی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه از سوی سهامداران انتخاب شدند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۳۷۰۰درصد افزایش سرمایه‌گذاری در بخش پذیرفته شده در بورس؛

رشد ۱۴ درصدی سرمایه‌گذاری "سرچشمه" در بخش فلزات اساسی

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ارزندگی "سرچشمه" پای "فملی" را‌به‌این سهم بازکرد

۸۴ درصد افزایش سرمایه‌گذاری در کارنامه یک ساله ثبت شد؛

رشد ۶۱ درصدی سرمایه‌گذاری بورسی "سرچشمه"

ارسال نظر