بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز:

استراتژی و نقشه صنعت خودرو مشخص شود

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه صنعت خودرو کشور با ابهام همراه است، گفت: باید در ابتدا مشخص شود خودروسازی کشور با چه نقشه، استراتژی و مالکیتی قرار است فعالیت کند.
کد خبر : ۲۲۷۵۲۶

استراتژی و نقشه صنعت خودرو مشخص شود

کریمی سنجری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره داخلی سازی قطعات و برنامه ریزی تولید خودروی برقی توسط ایران خودرو اظهار کرد: هر چند این طرح‌ها در بخش پلت فرم‌ها چه در بخش هیبرید و برقی آن از گذشته وجود داشته، اما در این دوره جدی‌تر در حال پیگیری است.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه تولید خودروی برقی یک میانبر است، افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در دنیا به احتمال فراوان ازسال ۲۰۳۰، ۳۰ درصد تقاضای بازار بر روی خودرو‌های برقی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: می‌توانیم با ایجاد میانبر همانند چین تولید خودرو‌های برقی را دستور کار قرار دهیم و اینکه این ایران خودرو به سمت تولید پلتفرم برقی حرکت کرده بسیار خوب است.

کریمی سنجری با بیان اینکه صنعت خودرو کشور با ابهام همراه است، خاطرنشان کرد: باید در ابتدا مشخص شود خودروسازی کشور با چه نقشه، استراتژی و مالکیتی قرار است فعالیت کند در برخی زمان‌ها خصوصی سازی مطرح است و در برخی زمان دیگر از فروش سهام به عموم مردم صحبت می‌شود.

کارشناس صنعت خودرو افزود: اقدامات مناسبی در ایران خودرو در حال انجام است، اما به شرطی که با تغییر مدیریت این روند متوقف نشود.

وی با اشاره به حضور ایران خودرو در بازار سرمایه تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ از اعتبار سهام خود در بورس، کسب سرمایه و نقدینگی می‌کنند، اما در کشور مکانیزم این روش زیاد وجود ندارد.

کریمی سنجری تاکید کرد: افزایش قیمت سهام یک شرکت بزرگ به غیر از مبادلات و خرید و فروش سهام و بازارسازی که صاحب اصلی سهام در بازار انجام می‌دهد و در قبال آن کسب سود می‌کند به اعتبار سهام عمده‌ای که در اختیار دارد از کنسرسیوم‌های بزرگ مالی دنیا تسهیلات کلان دریافت می‌کند.

کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی مانند ایران خودرو می‌توانند با عرضه شرکت‌های زیرمجموعه خود که ارزشان افزایش پیدا کرده، کسب نقدینگی کرده و خود را تقویت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
درود بر همگی

لطفا با روند دوست باشین و جنگ نکنید!

ی زمانی هر پایین زن و اصلاح فرصت خرید مجدد بود،

حالا روند برگشته و هر بالا زدن فرصت نقد کردن و فروش..

بازار تا آخره سال به همین شکل درجا میزنه.. البته با روند کاهشی و فرسایشی..