بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ارز، ارزان می شود؛ اگر...

یکی از دلایل رشد نرخ ارز، ریزش بازار سرمایه و خروج نقدینگی از بورس تهران بوده است.
کد خبر : ۲۲۸۲۵۵

ارز، ارزان می شود؛ اگر...

به گزارش بورس نیوز، رشد بازار ارز آثار تورمی در بازارهای مختلف به همراه داشته و به نظر می رسد فارغ از دلایل تحلیلی، بخشی از افزایش نرخ ارز تحت تاثیر جو روانی و افزایش تقاضای سفته بازانه در بازار ارز شکل گرفته است.

میثم موسایی اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: یکی از دلایل رشد نرخ ارز، ریزش بازار سرمایه و خروج نقدینگی از بورس تهران بوده است. البته بازار ارز بازار کوچکی است و ظرفیت جذب این حجم از نقدینگی را ندارد و بخشی از نقدینگی هم راهی بازار مسکن شده و رشد بازار مسکن را در ۲ ماه اخیر رقم زده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترس از عدم امنیت به سبب انتخاب دوباره ترامپ افزایش یافته و این ترس و نگرانی ها، سرمایه گذاران را به سمت بازار ارز و طلا و دارایی های با نقدشوندگی بالاتر سوق می دهد. اما فارغ از جو روانی منفی، افزایش نرخ ارز، دلایل منطقی هم داشته و نمی توان از تاثیر افزایش حجم نقدینگی و نیز تحریم ها و محدودیت های انتقال ارز به کشور غافل شد. کاهش عرضه ارز، قیمت دلار و یورو و پوند را افزایش داده؛ ولی معتقدم در صورت کاهش هیجان منفی در کشور، نرخ واقعی ارز خیلی کمتر از قیمت های فعلی بازار خواهد بود. با این شرایط اگر جو روانی، روی تصمیمات سرمایه گذاران اثر نگذارد، بازار ارز ثبات و آرامش بیشتری داشته و پتانسیل کاهش قیمت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"درآمدهای ارزی" تارگت جدید سرمایه‌گذاری

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"درآمدهای ارزی" تارگت جدید سرمایه‌گذاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار حقیقی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳
فقط خدا می داند چه خبر است همه علیه بورس بی پشتیبان و حامی قیام کردند موفق هم شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
فقط راه نجات بورس، دامنه نوسان را ۲+تا ۰ کنید از باکری، همت، کاظمی، ،،،ها خجالت بکشید همه مردم را مریض کردید خدا لعنت کند خائنین به مملکت را،شمارا به امام حسین، به داد مردم برسید، شما رسانه ها داد مردم را برسانید در پناه حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
ارز ارزان میشود اگر رییس بانک مرکزی سابق رو اعدام کنند
بیژن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
اقای ترامپ ما مردم ایران فهمیدیم هر موقع اراده بکنی با کمک دوستان حکومتی داخلی ایران میتوانید دلار و طلا و مسکن را ببری بالا هر موقع اراده بکنی بورس رو با خاک یکسان بکنی خواهشن التماس روحانی رو اجابت بکنه تا وقتی این اقا رییس جمهور هست یه عکسی بگیر تا ما شرمنده خانواده نشیم دیگه از خانواده خودمان بخاطر خرج کشیدن خجالت می کشیم خواهش میکنم اقای ترامپ