بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

بنز دیروز، خروس‌نشان امروز

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به آدامس خروس‌نشانی که در داشبورد‌های ماشین سهامداران پیدا شد تا سهم‌هایی که آقایان پروژه کردند.
کد خبر : ۲۲۸۳۶۰

بنز دیروز، خروس‌نشان امروز

به گزارش بورس‌نیوز، انگار همین دیروز بود که قیمت سهام جاده‌مخصوصی‌ها برای بنز و رنو نوربالا می‌زد و فخر می‌فروخت اما؛ سهامداران آن با این رکود قیمتی که مواجه شدند، تنها می‌توانند آدامس خروس‌نشان بخرند؛ حال باید به‌گوش بود که نکند دولت باردیگر اینبار به بهانه حمایت از سهام خودرویی‌ها، پول توجیبی بیشتری را در داشبورد اهالی این صنعت بگذارد.

سهمی که پروژه شد
سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که پای برخی‌ها هنوز روی سیم است؛ مثلا آقای سخنگو عنوان می‌کند یکی از سهم‌هایی که اتفاقا سرانه سنگینی دارد و چپ آن پر است و اصلا خیال خواننده را راحت کنیم و بگوییم آن سهم جزو ۱۰ سهم ارزنده بازار بوده، ولی تقریبا ۵۰درصد اصلاح کرد، اما نکته جالب آنجاست که ۲۲۸ سفارش فروش و ۲۱ میلیون سهم در صف‌فروشی می‌شیند که حقیقی‌ها را می‌سوزاند؛ اینکار کثیف تنها از عهده پدرخوانده‌هایی بر می‌آید که شرافت را از کار انداخته‌اند، نمونه آن سهم آن بانکی معروف که نشان داد پول هست اگر پایی بر روی سیمی نباشد ...

کریمخان هم کریمخان‌های قدیم
کاش از اسم کریمخان خجالت می‌کشیدیم یا می‌کشیدند! اقتصاد این‌روز‌های کشور تبدیل به فضایی برای کاپرفیلد‌ها شده چراکه اینبار دیویدخان این بخش ما از این شرکت بیمه‌ای گویا ۵ میلیون یورو را غیب کرده و اصلا کسی پاسخگو نیست و به روی مبارک خود هم نمی‌آورند که هیچ، حداقل برای سهامداران شفاف‌سازی کنید.

شاید اگر به دنبال معروف‌ترین هزینه‌های نامشخص در ایران باشیم اولین عنوانی که به یاد همه می‌رسد ماجرای دکل‌های گمشده باشد. اما این همه ماجرا نیست و نمونه مشابه آن را می‌توان موضوع پول گمشده در این شرکت بیمه‌ای دانست؛ جایی که پس از چهار سال، سرنوشت ۵میلیون یورو از اموال بیت المال همچنان نامشخص است.

آقای بیمه‌ای این رفیق ما که نماینده صرافی دلامیر گلد ترکیه بوده، کجاست! آدرسی از پول‌تان دارید.

از نارمک نا واشنگتن دی‌سی
قشنگی ماجرا آنجاست که شاید وقتی رفیق‌مان می‌گفت بیاید از دم خونه ما بخرید، تا نارمک رفتن کاری نداشت، ولی خدایی با این قیمت دلار و ندادن ویزا تا واشنگتن دی‌سی رفتن و از محله آنجا خرید کردن که غیرممکن است آقای رئیس. آدرس اشتباه ندید لطفا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر