بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس گفت: در بحث ارائه تسهیلات نیز تأکید شده که بانک مرکزی حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی را به حوزه مسکن اختصاص دهد که این مسئله می‌تواند بخش اعظمی از منابع مورد نیاز این حوزه را برطرف کند.
کد خبر : ۲۲۸۸۲۶

بانک مرکزی ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی را به مسکن اختصاص دهد

به گزارش بورس نیوز، احمد جباری، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأثیر سیاست گذاری مجلس یازدهم در مدیریت بازار مسکن، اظهار کرد: خوشبختانه مجلس از ابتدای آغاز به کار خود به صورت جدی به مسئله بازار مسکن ورود کرد، به طوری که در اولین اقدام، طرح تشدید مالیات بر خانه‌های خالی به تصویب رسید که این مسئله تأثیر به سزایی در تعدیل نظام عرضه و تقاضا دارد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در خانه ملت ادامه داد: طبق پیش بینی‌ها حدود دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بخشی از این مساکن به بازار تزریق خواهد شد، با ساماندهی این بخش تقاضا کاهش یافته و عرضه برای فروش و اجاره مسکن بالا خواهد رفت که قطعا این موضوع در کاهش قیمت‌ها اثرگذار است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مجلس یازدهم و کمیسیون عمران، تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن بوده، این طرح به تازگی پس از بررسی کلیات در صحن علنی، برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد که خوشبختانه در نشست‌های متعدد این کمیسیون با حضور مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، موارد و دغدغه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت طرح بار دیگر به صحن علنی ارجاع شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طرح جهش تولید و تأمین مسکن دارای سه محور اصلی تأمین اراضی رایگان، تأمین مصالح ساختمانی ارزان قیمت و تأمین تسهیلات خواهد بود، خوشبختانه اخیرا با توافق وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی، ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت جهادکشاورزی برای تولید مسکن به وزارت راه واگذار شد.

جباری تصریح کرد: در حوزه تأمین مصالح ساختمانی در طرح جهش تولید و تأمین مسکن بر این مسئله تأکید شده که تولیدکنندگان قبل از عرضه به بورس و صادرات، میزان موردنیاز پروژه‌های تولید مسکن را تأمین کنند، این مسئله موجب می‌شود که مصالح ساختمانی با قیمت تولید شده و با سود متعارف در اختیار سازندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در بحث ارائه تسهیلات نیز تأکید شده که بانک مرکزی حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات بانکی را به حوزه مسکن اختصاص دهد که این مسئله می‌تواند بخش اعظمی از منابع مورد نیاز این حوزه را برطرف کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران در مجلس گفت: در کل به نظر می‌رسد که با اجرای طرح جهش تولید و تأمین مسکن بخش عمده‌ای از نیاز کنونی مردم به مسکن برطرف شود که این مسئله کاهش قیمت مسکن را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
مشکل مسکن با سنتی سازی حل نمیشه فقط با صنعتی سازی و حذف قیمت زمین از مسکن حل میشه
زمان ساخت مسکن با مصالح صنعتی و پیش ساخته کم میشه
در چین برج 90 طبقه را در عرض سه ماه میسازن در ایران یک ساختمان 5 طبقه بیش از 2 سال زمان ساختش هست
متأسفانه در ایران متولی ساخت و ساز نیست و هر کسی شده بساز و بنداز ساختمانهای بی کیفیت
همین بافتهای فرسوده را در هر منطقه بکوبن و سه ماهه تحویل ملت بدن حالا شاید بگید از کدام منابع!!!
از همین نوساناتی که دولت از بازار سرمایه، ارز و سکه بدست آورده فقط بخش اندکش به مسکن داده بشه حباب مسکن میترکه