بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نابسامانی بازار خودرو به دلیل حجم نقدینگی بالا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از هجوم نقدینگی به بازار خودرو، افزایش جذابیت سایر بازار‌ها است
کد خبر : ۲۲۹۵۹۵

نابسامانی بازار خودرو به دلیل حجم نقدینگی بالا

به گزارش بورس نیوز، حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ورود مجدد سازمان حمایت از مصرف کننده به پروسه قیمت‌گذاری خودرو، اظهار کرد: در شرایط کنونی علیرغم اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده بر بازار نظارت دارد، قیمت کالا‌ها روند صعودی دارد، حال این پرسش ایجاد می‌شود که چگونه با انتقال پروسه قیمت‌گذاری به سازمان حمایت از مصرف کننده این سازمان می‌تواند بازار چهارچرخ‌ها را مدیریت کند؟

وی افزود: از آنجایی که بخشی از نابسامانی‌های بازار خودرو ناشی از حجم نقدینگی بالا در جامعه است، دولت باید راهکاری برای ساماندهی سرمایه‌های سرگردان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بهترین راهکار برای جلوگیری از هجوم نقدینگی به بازار خودرو، افزایش جذابیت سایر بازار‌ها است در حال حاضر که مردم برای تامین مسکن موردنیاز خود با مشکل روبه رو هستند، ساخت خانه بهترین نسخه برای مقابله با سیلاب سرمایه‌های سرگردان است.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم گفت: مادامی ‌که تقاضای کاذب موجود در بازار مدیریت نشود، با موضوعاتی مانند تغییر نهاد قیمت‌گذاری، بازار چهارچرخ‌ها ساماندهی نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر