بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
بانک سرمایه، در عملکرد ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، باز هم رکورد دیگری از خود به ثبت رساند! و تنها در ۶ ماه، حدود از ۳۸ هزار میلیارد ریال زیان خالص محقق کرد.
کد خبر : ۲۲۹۸۵۹

سوالی جدی از مدیران فرابورس: چرا نماد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید زیان انباشته‌ای ۳۰۷ هزار میلیارد ریالی و ۷۷ برابری سرمایه برای ورشکسته شدن هر بانکی در هر گوشه‌ای از دنیا کافی بود، ولی اینکه مدیران همیشه در صحنه و صفحات مجازی بانک مرکزی چرا هیچ فکری به حال بانک سرمایه نمی‌کنند، سوالی است که شاید تنها خودشان می‌توانند پاسخگو باشند.

آیا مدیران شرکت فرابورس در صورت اعلام ورشکستگی بانک سرمایه و انحلال این بانک، پاسخگویی چرایی امکان معامله سهام این بانک در بازار پایه فرابورس هستند؟ چرا سهام بانکی با چنین زیان انباشته‌ای که تنها شرکت‌های خودروساز توانایی رقابت با زیان سازی آن را دارند می‌بایست رشدی بیش از ۱۴۰۰ درصدی را تجربه کند؟

سوالی جدی از مدیران فرابورس: چرا نماد

بانک سرمایه، در عملکرد ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، باز هم رکورد دیگری از خود به ثبت رساند! و تنها در ۶ ماه، حدود از ۳۸ هزار میلیارد ریال زیان خالص محقق کرد. مشخص نیست علت بی توجهی مقامات بانک مرکزی به وضعیت بسیار وخیم و به نظر غیر قابل جبران این بانک چیست و این روند به نظر غیرقابل جبران مشخص نیست در کجا به اتمام خواهد رسید؟

زیان انباشته این بانک به حدود ۳۰۷ هزار میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که جمع سپرده‌های این بانک، تنها ۱۸۶ هزار میلیارد ریال بوده و زیان انباشته این بانک گوی سبقت را از کل سپرده‌های این بانک ربوده است. بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در حال حاضر بیش از ۲۴۶ هزار میلیارد ریال مطالبات از این بانک دارد که وصول این مطالبات نیز در حد زیادی تحت ابهام است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بانک مرکزی هنوز موسسه مالی و اعتباری توسعه را با 48 شعبه از اردیبهشت سال 98 با تعیین هیئت سرپرستی در اختیار گرفته و با جمع کردن شعبات آن و کاهش آنها به حدو 20 شعبه هنوز نتونسته تعیین تکلیفش کنه
موسسه توسعه با املاکی که بیش از 50 هزار میلیارد تومان ارزش روز آنهاست و هر روز هم افزایش داره یک لقمه چرب و نرمی هست که به آسانی سهامداران عمدش حاضر نیستن از دستش بدن
از فروردین نماد سهم متوقفه و بعد از کنتور دومین سهم با زمان زیاد توقف که کسی نیست به داد سهامداران مظلوم آن برسد
حالا توقع دارید بانک سرمایه با شعبات زیاد را جمع و جور کنه!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
توسعه لقمه چربی برای بانک مرکزی هست که به بهانه بدهی موسسه توسعه به بانک مرکزی پروسه تعیین تکلیفش را کش میدن تا هرچی میتون براش جریمه اضافه کنند و از جیب سهامداران توسعه بزنن بریزند تو جیب بانک مرکزی
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
واقعا نه افزایش سرمایه ای نه سودی هیچی به هیچی پول مارو خوردن بعد ۴ سال اگه هر سهمی دیگه بود چند صد درصد داده بود
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
واقعا نه افزایش سرمایه ای نه سودی هیچی به هیچی پول مارو خوردن بعد ۴ سال اگه هر سهمی دیگه بود چند صد درصد داده بود