بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
افزایش نرخ سود بانکی فرصت و یا چالش آتی بانک ها؛

روند مطلوب عملکرد "بانک تجارت" در مهر ماه نیز ادامه یافت

حال باید منتظر ماند و دید آیا در روز‌های آتی مجددا شاهد افزایش عرضه‌ها از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی در این نماد خواهیم بود یا خیر.
کد خبر : ۲۳۰۳۰۱

افزایش نرخ سود بانکی فرصت و یا چالش آتی بانک ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از ادامه روند نزولی قیمت در نماد "وتجارت " و البته توقف این نماد به دلیل افشای اطلاعات در روز‌های معاملاتی گذشته، گزارش مهر ماه این بانک همچون ماه‌های گذشته، حاکی از رشد مطلوب درآمد‌های مازاد از فعالیت‌های بانکداری است.

در اینکه با احتمال بالا شناسایی هزینه‌های این بانک بخش زیادی از درآمد‌های شناسایی شده این بانک را از بین می‌برد شکی نیست ولی با این وجود افزایش این درآمد‌ها از امیدوارکننده‌ترین گزارش‌های اخیر این شرکت است.

افزایش نرخ سود بانکی فرصت و یا چالش آتی بانک ها

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود مازاد درآمد‌های عملیات بانکداری بانک تجارت در مهر ماه بیش از ۴.۰۱۶ میلیارد ریال و با کاهشی ۳.۹۸۲ میلیارد ریال در مقایسه با شهریور ماه همراه بود که همچنان پوشش مناسبی نسبت به ۲۶.۶۹۰ میلیارد ریال مازاد درآمد‌های ۷ ماهه نخست سال به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است، نماد این بانک در روز‌های گذشته با نظر سازمان بورس جهت افشا و شفاف سازی‌های تکمیلی در خصوص تحصیل در حدود ۳/۳ میلیارد سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به حالت تعلیق درآمده است.

اما سوالی که این روز‌ها ذهن بسیاری از سرمایه گذاران سهام بانکی را به خود مشغول کرده این است که آیا افزایش نرخ سود بانکی با توجه به افزایش سود سپرده‌های پرداختی از سوی بانک به ضرر بانک‌ها بوده و یا این موضوع منجر به جذب بیشتر نقدینگی و افزایش قدرت تسهیلات دهی و درآمدی بانک‌ها منجر می‌شود؟

حال باید منتظر ماند و دید آیا در روز‌های آتی مجددا شاهد افزایش عرضه‌ها از سوی سهامداران حقیقی و حقوقی در این نماد خواهیم بود و یا خیر.

لازم به ذکر است، علیرغم شناسایی مازاد درآمد‌های مناسب این بانک در سال مالی گذشته و سه ماهه نخست سال جاری، افزایش چشمگیر هزینه‌ها تا حدود زیادی این افزایش درآمد‌ها را خنثی کرد و می‌بایست دید تا پایان سال عملکرد این بانک بزرگ کشور منجر به چه سود خالصی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
درآمدهای این بانک از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه بررسی شد؛

۳۲ درصد رشد درآمد تسهیلات اعطایی "وتجارت"

مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد:

بازگشت "ونیکی"به "وتجارت"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس.اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
سلام.بانک.تجارت.همانند.بانک.ملت.و.صادرات.سه.بانک...بزرگترین.بانک.بورسی.ایران.محسوب.میشود.در.تمامی.بخشهای.تولیدی.واقتصادی..و.در.جهت.رونق.تولید.نقش.کلیدی.و.پر.رنگ.دارند.و.شریان.های.اقتصادی.کشور.میباشند.این.سه.بانک.بزرگ.بنیادی.و.سود.ده.وبا.ترازهای.خوب.و.دارای....سودهای.انباشته.و.تسعیر.ارز.فراوان.هر.سه.بانک.بزودی.از.محل.سود.انباشته.و.تسعیر.ارز.افزایش.سرمایه.دارند.و.سهامداران.صبور.اگر.این.سهم.را.بقصد.بلند.مدت.سرمایه.گذاری.کنید...و.در.نوسانها.پرهیز.کنید.انشاالله.بزودی..سود.خوبی.اید.شما.خواهد.شد.وسلام.همگی.پر.سود.و.موفق.باشید.واسلام.