بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سنگ‌اندازی بانک‌مرکزی ...

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه محقق نشده است، گفت: بانک مرکزی در این باره همکاری لازم را نداشته است.
کد خبر : ۲۳۰۳۶۵

سنگ اندازی بانک مرکزی برای پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بورس

به گزارش بورس نیوز، طی هفته های گذشته حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس از اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار خبر داده بود و گفت: صندوق ثبات بازار سرمایه و انتقال یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به این بازار قانون مصوب سال ۹۴ مجلس است که ذیل قانون بهبود فضای کسب‌وکار به تصویب رسیده است. اما با مصوبه شورای عالی بورس موضوع پیگیری اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی در نشست هم‌اندیشی ایمیدرو و شرکت‌های معدنی با سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود؛ نامه درخواست اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار را به صندوق توسعه ملی ارائه دادیم.

اما پس از گذشت چندین هفته از این وعده اما خبری از اختصاص یافتن این مبلغ از صندوق توسعه ملی نشد و مسئولان سازمان بورس نیز شفاف سازی درباره سرنوشت و دلیل اختصاص نیافتن این یک درصد صورت نداده است.

در این باره محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه محقق نشده است، اظهار کرد: بانک مرکزی در این باره همکاری لازم را نداشته است و دلایل مختلفی درباره عدم همکاری وجود دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه بانک مرکزی خواهان دریافت سود در قبال پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه شده است،افزود: این یک درصد به وسیله قانونگذار مصوب شده بنابراین این خواسته بانک مرکزی مقبول نیست و بانک مرکزی همکاری لازم را ندارد.

وی گفت: یکی دیگر از شروط بانک مرکزی برای پرداخت یک درصد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، بازپرداخت مبلغ اختصاص داده شده به صورت دلاری است که موجب شده این کار انجام نشود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد دسته جمعی تولیدات معدن و صنایع معدنی طی ۹ ماه امسال
گزارشی از عملکرد ایمیدرو به مناسبت دهه فجر؛

رشد دسته جمعی تولیدات معدن و صنایع معدنی طی ۹ ماه امسال

با تاکید بر اقدامات سیاسی و ورود مسئولین غیرحرفه‌ای به بازارسرمایه؛

رئیس سازمان بورس استعفا داد

رئیس مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم:

قالیباف: نقدینگی بورس کجا رفت؟

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تزریق کمتر از «یک همت» به صندوق تثبیت بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
صندوق توسعه ملی که منابعش مربوط به 85 میلیون ایرانیه بیاد رنج بزنه سهما رو بخره؟ اینجا مگه کسی سود تضمین کرده که مردم ضرراشونو با منابع صندوق توسعه ملی جبران کنند. دم بانک مرکزی گرم.
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
دوست عزیز همین بانک مرکزی که شما می فرمائید دمش گرم،دستاوردش برای ۸۵ میلیون ایرانی سکه ۱۷ میلیونی ،دلار ۳۲هزار تومانی،خانه متری چند ده میلیون و خودرو چند صد میلیونی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
بورس نیازی به کمک صندوق ندارد لطفا شفاف سازی کنید طبق گفته وزیر اقتصاد p/e شرکتهایی که 4 است خوب است، جناب وزیر پس p/e های منفی در بورس به چه علتی افزایش قیمت ندارند؟ و p/e های بالا و پایین همه در حال ریزش قیمت هستند، لطفا اندکی در مورد بورس مطالعه بفرمایید تا با دلایل متقن جلو ریزش قیمت ها را بگیرید و بازارهای جنبی اینقدر افزایش قیمت پیدا نکنند، جناب وزیر تورم مسکن، خودرو، مواد غذایی و .... کمر مستخدمین دولت و تامین اجتماعی را زیر بار مخارج خم کرده است،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
عجب مملکت ........و ............ -ت....... پدرتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
انقدر ابلهن که نمیدونن وقتی تو این قیمتهای مفت خرید بشه سودش تضمین شدست حتی میتون باهاش دلار ازاد بخرن پس بدن.
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
ابله نیستند. چیزهایی میدانند که شما نمیدانید و نباید بدانید.
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
بله این را می دانند که مردم ایران باید همیشه بدبخت و فلک زده باشند،آره دوست عزیز ما این را نمی دانیم ما راه دزدی از جیب ملت را نمی دانیم ما راه خیانت به ملت را نمیدانیم ما راه این را نمی دانیم که چگونه کودک ۱۱ ساله به دلیل فقر خودکشی می کند.
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
ایرانخودرو نباید بواسطه توهین جاهلانه مکرون خط تولید پژو را از مدار خارج کند . مکرون را ول کنید زیان سهامداران مهم است
ناشناس
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
نه عزیز دل اینا هیچوقت این کار رو نمیکنن تازه اگه بشه باز هم میرن باهاش قرارداد میبندن.
حسین کیانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
بانک مرکزی میدونه بعدش چه سود به شرکت ها میرسه و میدونه دلار ۵۰ تومن میشه میخواد ب دلار پس بگیره وگرن اگر بدونه دلار در سراشیبی هستش که ب ریال میگیره
شاید اونم واستاده انتخابات امریکا تموم بشه
مال باخته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
دوستان هیچ سهمی را نفروشید...پشت پرده دخالت دکلت و بعضی حقوقیای بی وجدان بودن.خدا ازتو نگذره که رندگی مرومو اتیش ردید..ـمن ۶۰ درصد اصل پولم رفته...خدایا پس کی نوبت مددم ایران میرسد که ازاد وراحت حق این نامردا رو بزارن کف دسشون