بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد

در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است.
کد خبر : ۲۳۱۵۱۲
بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه بیست و هفت آبان ماه به ۳۱۵ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل و با احتساب بازدهی مثبت ۹ درصدی در هفته گذشته شاهد جذب ۵۹۴ میلیارد ریال منابع مالی جدید بوده است. در واقع پس از بهبود روند بازار سرمایه شاهد توقف خروج منابع از صندوق‌ها و افزایش مجدد سرمایه گذاری در این صندوق‌ها هستیم.
پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.
بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد
بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد
بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد
بازگشت مجدد بازدهی صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۰۰ درصد
ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه بیست و هفتم آبان ماه سال جاری به ۳۱۵ هزار و ۸۴۴ میلیارد ریال رسیده است. در این هفته و بدون در نظر گرفتن بازدهی مثبت این صندوق شاهد جذب ۵۹۴ میلیارد ریال منابع مالی جدید در این صندوق‌ها هستیم. همچنان دو صندوق پیشرو و امیدتوسعه به ترتیب با ۲۳.۲۱۶ و ۱۷.۱۱۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش را در میان صندوق‌های سهامی به خود اختصاص داده اند. صندوق پیشرو با جذب ۱.۰۷۱ میلیارد ریال منابع مالی جدید بیشترین صدور واحد‌های سرمایه گذاری را داشته است. پس از آن دو صندوق هستی بخش آگاه و ثروت آفرین تمدن با ۴۴۲ و ۳۹۱ میلیارد ریال قرار دارند. از سوی دیگر صندوق‌های ارزش کاوان آینده، نقش جهان و بذر امید آفرین به ترتیب با ۵۱۸، ۳۴۴ و ۲۸۹ میلیارد ریال، بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه گذاری را در میان صندوق‌های سهامی از آن خود نموده اند.
 
بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۹ درصد رسیده است. این در حالی است که متوسط بازدهی بازار در یک هفته منتهی به سه شنبه ۲۷ آبان ماه بر اساس معیار شاخص کل معادل ۷ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۲.۷ درصد بوده است. بهترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق دماسنج با ۱۴ درصد سود بوده است. صندوق‌های ارزش کاوان و آوای سهام کیان به ترتیب با ۱۳.۵ و ۱۳.۴ درصد رتبه‌های بعدی بهترین عملکرد را داشته اند. در حالی که تمامی صندوق‌های سهامی بازدهی مثبت داشته اند، سه صندوق مشترک بانک خاورمیانه، سهام بزرگ کاردان و مشترک افق به ترتیب با ۳.۴، ۴.۲ و ۴.۷ درصد بازدهی مثبت کمترین سودآوری را در این هفته داشته اند.
 
با این حال همچنان بازدهی ماهیانه و فصلی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام منفی است. میانگین بازدهی ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های سهامی به ترتیب معادل ۱۰.۸ و ۲۱ درصد منفی است. بدترین عملکرد ماهیانه مربوط به صندوق آوای سهام کیان با ۲۲.۵ درصد بازدهی منفی است. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد فصلی نیز مربوط به صندوق مشترک سبحان است که در سه ماه گذشته ۴۰.۴ درصد بازدهی منفی را محقق نموده است.
 
بازدهی متوسط سالیانه صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۲۷ آبان ماه سال جاری به ۳۰۸ درصد رسیده است. این در حالی است که بازدهی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۳۲۸ و ۳۴۰ درصد بوده است.
بهترین عملکرد سالیانه مربوط به صندوق سروسودمند مدبران با ۴۱۱ درصد و پس از آن مربوط به صندوق‌های نقش جهان و توسعه صادرات به ترتیب با ۴۰۷ و ۴۰۶ درصد است. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق سرمایه گذاری سبحان با ۱۹۲ درصد بازدهی است. پس از آن دو صندوق سینا و افق با ۲۱۶ و ۲۲۰ درصد بازدهی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزشمندترین صندوق‌های هفته کدام‌ها هستند

نگاهی به مدیریت تأمین سرمایه تمدن بر این صندوق؛

افزایش بازدهی ۳۵۳درصد "قابل معامله آتیه درخشان مس"

عملکرد صندوق کارگزاری بورسیران بررسی شد؛

صندوق مشترک دماسنج و بازدهی ۱۴.۱ درصدی در هفته گذشته

بازدهی ۱۳.۵ درصدی این صندوق در هفته گذشته بررسی شد؛

کسب بازدهی ۲۸۰ درصدی صندوق " آوای سهام کیان" در یک سال

ارسال نظر