بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ضعف بینایی در بازارهای موازی و دفتر بخشنامه در سمیه و...
کد خبر : ۲۳۱۶۴۴

وفور بخشنامه و گوجه ارزان و بادمجان نذری، تحفه بزرگان برای مردم

به گزارش بورس نیوز، بعد از چند روز مثبت در بورس تهران بالاخره ترکش های دلواپسان و لایی کشی منظورداران به پیکر بورس اصابت کرد و امروز بازار اندکی منفی شد. اما عجیب تر از این منفی، واکنش کانال های وابسته به بازارهای موازی بود. بعضی دوستان که حوزه تخصصی شان خودرو و مسکن و ارز بود، طوری روی منفی های امروز بورس مانور میدادند که انگار نه انگار بازار خودرو و مسکن و ارز در این چند روز چقدر افت داشته و چه رکودی بر این بازارها سایه افکنده و به نظر بسیاری تحلیلگران هنوز هم حباب این بازارها تخلیه نشده! ما که یادمان نرفته خودرو و مسکن با دلار بالای ۴۰ هزار تومان ارزش گذاری شده بود و حتما سرمایه گذاران هم فراموش نکرده اند. حالا کانال های وابسته چطور حافظه شان یاری نمی کند و چشم شان نمی بیند، نمی دانیم... البته این واکنش و به قولی فرافکنی این دوستان شاید هم عجیب نباشد؛ وقتی می بینیم تا بورس دو روز مثبت می‌شود، اهالی بهارستان کار و زندگی و امور مملکت را رها کرده و فقط نگران حال این بازار هستند! به این بزرگواران سلام برسانید و بفرمائید از شما و دلواپسی هایتان، به ما فراوان رسیده؛ لابلای دغدغه های بورسی تان، کمی هم به آشفته بازار بازارهای کالایی و گرانی ها بپردازید. این بازار به حال خود باشد و دلواپس نداشته باشد، بهتر است.

باران بخشنامه ها در خیابان سمیه

اما از خیابان سمیه هم هر روز بلائی جدید بر سر تولیدکنندگان نازل می شود؛ اگر هم بگوییم بعضی دوستان از صد پشت دشمن بدتر هستند که... خسته نشدید اینقدر بخشنامه صادر کردید؟ یک اشتباه را چند بار دیگر باید تکرار کنید تا درس بگیرید؟ چند سالی است که جیب دلالان به مدد مداخله ها در قیمت گذاری محصولات فولادی و خودرو و... پر شده و تنها نتیجه ای که حاصل نشده، دسترسی مردم به محصول ارزان قیمت است. کاش جای بخشنامه صادر کردن، کمی هم پای درددل مردم و تولیدکننده ها می نشستید. طبق آمارها صادرات ۷ ماهه به ۱۰ کشور، ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته و این کاهش صادرات فقط نتیجه سیاست های داخلی آقایانی است که آب در آسیاب دشمن می ریزند. دو برابر شدن نرخ ارز در این چند ماه حتما بیش از آنکه کار دشمن باشد، کار خودی هاست.

گوجه ارزان و بادمجان نذری گوارای وجودتان...

و اما لابلای تمام خبرهای بد امروز، یک خبر خوب هم بخوانید بد نیست. حباب قیمت گوجه فرنگی ترکید و طبق وعده های آقایان، گوجه ارزان شد‌. پایکوبی بابت گوجه کیلویی ۹۳۰۰ تومانی(روزهای قبل به بالای ۱۵ هزار تومان رسیده بود)، از آن اتفاقاتی است که در تخیلات و کابوس هایمان هم آن را نمیدیدیم. اگر هم دست تان به مرغ کیلویی ۳۳ هزار تومانی نرسید، اصلا نگران نباشید که برخی خیرّان، بادمجان به نیازمندان اهدا می کنند. بادمجان نذری و گوجه ارزان، گوارای وجودتان...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
مسکن وخودرو درقیمت 5 سال آینده معامله میشن درصورت اصلاح نشدن قیمتا درین بخش حالا حالا ها بارکود و کسادی باید دست بگریبان باشند !!!
ناشناس
Austria
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
دیگه املت هم بخوای بخوری باید کلی خرج کنی خدا لعنت شون کنه که یارانه‌ای که میدن خرج یه املت خانواده میشه فقط
نابود باد سیستم دزد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
نابود باد سیستم دزد
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
بادرود.بااینکه دیگرطوری شده ایم که دل ودماغ خودمان راهم نداریم بدون تعارف مطالب شمالبخندی تلخ به قول معروف که می گویندخنده تلخ من ازگریه غم انگیزتراست برلبمان می نشیندواین استادانه بیان حقایق است که ازطرف شمابدون تعارف می گویم صورت می گیردچراکه مسئولین بی سروسامانی وگرانی وغیره راازملت می پرسندوتنهاجایی که مسئولین راازبی سروسامانی اوضاع ازروبردبورس است که خودش فعلایک روندی راپیش گرفته وحضرات درجاهای دیگرحرفی ندارندپس هرکدام درموردبورس یک اردی می دهندکه من آنم که رستم بودپهلوان.ولی اگرمسئولین کلانسبت به مسائل کشورواقتصادوسیاست وغیره بی خیال شوندوبرای مدتی کاراصل خودراانجام دهندمملکت بهترپیش می رودمی گوییدنه آن مدت که احمدی نژادسرکارنرفت یک نمونه اش.باسپاس