بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خبرهای غافلگیرکننده در رندترین روز سال و...
کد خبر : ۲۳۲۰۷۲

سورپرایزهایی برای بورس بازان
به گزارش بورس نیوز، امروز رندترین روز قرن بود و خیلی ها از مدت ها قبل برنامه داشتند که امروز حرکتی کنند تا یک روز به یاد ماندنی بسازند. مثلا اهالی ملاصدرا با خبر ابقای یکی از مدیران، این بزرگوار را سورپرایز کرد. بعضی شرکت ها هم خبرهای خوب شان را گذاشته بودند برای امروز و شفاف سازی های امروز پربار بود. ولی مهم تر از همه، تلاش بچه های بهارستان بود. این بزرگواران برای ساماندهی بازار خودرو خلاقیت به خرج دادند و گفتند نفت صادر کنید، در مقابل خودرو وارد کنید! کارشناسان صنعت خودرو هم برآشفتند که چرا چیزی میگویید که مرغ پخته هم به خنده درآید؟؟ خیلی زرنگ هستید خودتان طلای سیاه تان را صادر کنید؟ نکند میخواهید مثل جناب ب.ز چند نفری بسازید و سوژه رسانه ها شویم؟ رفتیم سراغ اهالی بهارستان که این چه طرحی بود دادید؟ شدنی نیست که! گفتند "ما موافق واردات خودرو نیستیم، دیدیم بعضی ها چشم شان دنبال واردات خودروست؛ گفتیم شرطی می گذاریم که نشود؛ اما وای به وقتی که یکی پیدا شود که بشود..." خدا قوت بزرگواران. همین که سوژه میسازید تا در رسانه ها خودی نشان دهید، از بیکاری بهتر است.

سریال تکراری طرح های نافرجام

اهالی کوچه مریم افریقا چند وقتی با اعلام خبر الگوبرداری از بازار متشکل لویدز لندن در کانون توجهات رسانه ای قرار گرفتند؛ ولی حالا معلوم شده همه چیز شوی نمایشی بوده و رئیس بزرگ گفته من فقط از بریدن روبان افتتاحیه خوشم میاید و کاری به کم و کیف کار شما در این بازار ندارم! بقیه هم هاج و واج نگاه کرده اند که ای بابا، آنجایی که بازار متشکل دارند، سبدشان مثل ما فقط پر از بیمه نامه خودرو نیست و با این طرح خامی که داده اید، فقط لابی گری زیاد می شود و... ما که نفهمیدیم این سریال تکراری در بوق و کرنا کردن یک طرح خام و بعد هم نیمه کاره رهایش کردن، کی به پایان می رسد؟

روی زیرآبی رفتن ها سرپوش نگذارید

بعضی ها هر جا باشند، زیر آبی می روند و بورس هم از شرّشان در امان نیست. اما دوستان در ملاصدرا گفته اند سفت و سخت دنبال گیر انداختن لایی کشان هستیم و یک سامانه هم معرفی کرده اند که اسامی متخلف ها در آن درج شود. ولی سامانه مذکور هنگ است و معلوم نیست آن همه متخلفی که از آن دم می زنند، چرا رسوا نمی شوند؟

مگس پرانی در بازارهای رقیب

هنوز یادمان نرفته با منفی شدن بورس، چطور دلالان بازارهای سفته بازانه در حباب قیمت بازارشان دمیدند و با سودای افزایش قیمت های نجومی از یک سو و به صدا درآوردن مکرر آژیر خطر ریزش بورس از سوی دیگر، مردم را به گود بازار خودرو و ملک و دلار کشاندند. ولی حالا در بازارهای رقیب، مگس می پرانند و هر روز قیمت ها بیشتر افت می کند و هیچ یک از این بزرگواران تحلیلی از ارزش واقعی بازار خود ندارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس قلی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
ایا کسی هست که جلوی این انگلها را بگیرد ..
انسانهایی پیدا میشوند که باعلمشان باعث افتخار این مملکت میشوند مثل دانشمند عزیز هسته ای مان که جانش را هم داد .
و انگلهایی هم هستن که بخاطر جیب خودشان و با بی سوادیشان فقط پول را از جیب مردمان بدبخت کشورمان را با خبرهای دروغین و رانت خواری خون مردم را میمکند .

در اخر یادی میکنیم از دلال معروف و ...........ع.ا. که ۵ سال با وزارتش در راه و شهرسازی مسکن را به بیچارگی کشید و وقتی قرار بود استیضاح بشه و جوابگوباشه بخاطر خسارتهایی که زده .اونوقت استفا داد و رفت در بورس کلاه گشادی سر مردم گذاشت و با ۴۰۰۰ میلیارد از بورس خارج شد و زیر پای سهام داران خرد را خالی کرد
مهدی.م
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
بازار خودرو.مسکن.طلا دست یک عده سرمایه دار بالادستی و دلالانشان میباشد که در مقایسه با سهامدارا بسیار محدود میباشند ضمنا جهش تولید جز با حمایت از بازار میسر نمیباشد اگر اینبار بازهم قصد فریب باشد دیگر از حوصله خارج میشود