بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به شاهکار اهالی پاستور در تقدیم بودجه و اعلام آمادگی مش قربون برای دبیری نهاد مالی و...
کد خبر : ۲۳۲۲۲۲

۵

به گزارش بورس نیوز، بدون شک یکی از مهمترین رویدادهای اقتصادی هر سال، روزی است که لایحه بودجه تقدیم بهارستان می‌شود! اما از آنجا که عادت کرده ایم که همه چیز را به طرز جدید و متفاوت ببینیم، امروز هم از آن روزها بود ، این رویداد به یمن ابتکار اهالی پاستور تبدیل به به یاد ماندنی ترین اقدام سال و ارتباط بین دو قوه و شاید هم ۸ ساله مستاجران فعلی بهارستان شد. ماجرا از این قرار است که رئیس پاستور به توصیه ستاد کرونا دیگر قدم به صحن بهارستان نخواهد گذاشت انگار ، تاکسی های اینترنتی را متبرک کرده و زحمت حمل لایحه بودجه تا بهارستان را به آنان واگذار کرده! جالب اینجاست که در لایحه تقدیمی این بزرگوار یک ناترازی بزرگ وجود دارد و درآمدها و هزینه ها با هم نمی خواند. صد البته که کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی هم چندان مسئله خاصی نیست چون این بزرگواران به موعد تخلیه پاستور نزدیک شده اند و مستاجر بعدی می بایست به فکر این باشد که از کجا باید جبران شود. نکته دیگر اینجا ست که این بهارستان با بهارستان های قبلی تفاوت هایی دارد و ساکنانش خیلی تمایل به همرنگ پاستور شدن ندارند و بعد از اینکه لایحه را از تاکسی تحویل گرفتند، اول همه زیر کاسه ارز ۴۲۰۰ تومانی زدند و گفتند ارز ۴۲۰۰ تومانی تعطیل! به نظر می رسد باید منتظر اتفاقات جالبی در بهارستان باشیم. دیگر نپرسید بودجه برای مردم چه به ارمغان آورده که خجالت می کشیم بگوئیم ، روی درآمد مردم بدجور حساب باز کرده اند و قرار است مااااالیات بگیرند البته اگر از همه اقشاری که میبایست مالیات گرفته شود ، مالیات گرفته شود که ما اهالی زیر خط فقر درامدی نداریم که مالیات بدهیم ! سیگاری ها هم از حالا دنبال ترک باشند که مالیات سیگار، بدجور میسوزاند! و از همه جذاب تر، کیسه گشادی است که برای بورس دوخته اند. گویا واگذاری دو ETF قبلی حسابی مزه کرده و در سال دو صفر قرار است ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت های دولتی، نصیب پاستور شود. با این وضعیت، پاستورنشینان (چه مستاجران فعلی و چه مستاجران دور بعد) حسابی با این بازار کار خواهند داشت.

برق گرفتگی بعد از عکس یادگاری
اما از دلبستگی اهالی پاستور به بورس گفتیم؛ یادمان آمد دو سبد عرضه کردند که هر چه می گذرد، بیشتر می سوزاند. دومی دیروز مثبت باز شد تا با تابلو عکس یادگاری بگیرند، امروز طوری منفی شد که از نوسانش، برق تولید شد و دارندگان را گرفت! در ارزندگی سبدها شکی نیست؛ ولی یادتان باشد این بازار می تواند بازوی کمکی کسری هایتان باشد، به شرط آنکه قدر اعتماد مردم را بدانید.

رزومه مش قربون به ملاصدرا رسید
یکی از نهادهای وابسته به ملاصدرا فراخوان داده که دبیر استخدام می کنیم؛ شرط استخدام هم اشراف به عملکرد ماست. مش قربون هم فوری فرم پر کرده و گفته دنبال دبیر نگردید که من در بچگی هزار بار شیشه همسایه ها را شکستم و گفتم کار من نیست؛ کتمان هنگی سیستم جلوی دوربین و پشت تریبون خبرنگاران که اصلا کاری ندارد. من هستم..‌.

تراکتورهای چرخ طلا
در وانفسای رشد شارپ بازار، سهام تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی هم بی وقفه بالا رفت و عده ای نگران حباب قیمت این سهم ها بودند. خواستیم از همینجا اعلام کنیم اصلا نگران نباشید که تراکتور به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده؛ سهامدار را از چه می ترسانید؟

وام های خاص برای آدم های خاص
و کلام آخر آنکه مسوولان امنیت اقتصادی، ۲ اخلالگر که بدهی بالای ۲ هزار میلیارد تومانی به بانک ها داشتند، دستگیر کردند! ضمن خدا قوت به حافظان امنیت اقتصادی، لطفا چگونگی اخذ وام را هم از این دو بزرگوار بپرسید. ما یکبار خواستیم ۵ میلیون وام بگیریم، ۶ ماه دوندگی کردیم و در نهایت فقط استخوان های اجدادمان را گرو نگرفتند!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
بادرود.به خداقسم من ترس واصظطرابی که ازحافظان ومجریان قانون وامنیت دارم ازمردم ناجوروبه اینهااوباش هم ندارم خدابه مارحم کندباسپاس