بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۲۸۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۳۴۰۱۸

۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره نمود.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۲۸۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۱۵ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت۱.۴درصد کاهش بازدهی ماهیانه صندوق‌های بادرآمد ثابت

جذب منابعی که بیش از ۱.۵۰۰ میلیارد تومان را دید

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۲۸۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان رسیده است و همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز ذکر شد در این هفته شاهد جذب منابع مالی به ارزش ۱ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بودیم.

بازدهی متوسط این صندوق‌ها در یک ماه منتهی به ۱۶ دی‌ماه سال جاری به ۱.۴ درصد رسید تا شاهد ثبت یکی از کم بازده‌ترین ماه‌ها در این صندوق‌ها باشیم. بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق‌های مشترک صنعت و معدن با ۳.۶ درصد و صندوق مشترک صبای هدف با ۳.۴ درصد بازدهی از آن خود نمودند. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز صندوق‌های توسعه سرمایه نیکی با ۱.۹ درصد بازدهی منفی و گنجینه الماس پایدار با ۱.۵ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

کارگزاری بانک کشاورزی، بازهم مهمان آخر لیست بود

متوسط بازدهی سه‌ماهه این صندوق‌ها نیز به ۴.۷ درصد رسیده است. صندوق‌های صنعت و معدن و مشترک کوثر یکم به ترتیب با ۹.۱ و ۸ درصد بازدهی بهترین عملکرد سه‌ماهه را داشته‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد سه‌ماهه نیز مربوط به صندوق‌های یکم کارگزاری بانک کشاورزی و پارند پایدار سپهر به ترتیب با ۱.۳ و ۰.۴ درصد بازدهی بوده است.

گنجینه الماس بیمه دی در بهترین بازدهی سالانه

در بخش بازدهی سالیانه، متوسط بازدهی این صندوق‌ها به ۳۱.۸ درصد رسید. صندوق‌های گنجینه الماس بیمه دی با ۷۴.۷ درصد بازدهی و صندوق گنجینه الماس پایدار با ۵۹ درصد بازدهی بهترین عملکرد‌های سالیانه را داشته‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را نیز دو صندوق امین ملت و امین انصار با ۱۸.۸ و ۱۸.۹ درصد بازدهی داشته‌اند.

صندوق ثابت حامی و بانک گردشگری بیشترین جذب نقدینگی

در هفته قبل همان‌گونه که اشاره گردید شاهد جذب بیش از ۱.۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.

بیشترین جذب منابع را دو صندوق ثابت حامی و بانک گردشگری به ترتیب با ۴۶۲ و ۳۵۵ میلیارد تومان داشته‌اند. بیشترین خروج منابع مالی را نیز دو صندوق پارند پایدار سپهر و درآمد ثابت کمند با ۱۹۷ و ۱۷۰ میلیارد تومان خروج منابع مالی از آن خود نمودند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جذب بیش از ۴
بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۱.۲ درصد محدود شد؛

جذب بیش از ۴ "همت" منابع مالی جدید

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی‌ها به کمترین حد از ابتدای سال رسید

عملکرد "کارگزاری بانک کشاورزی" زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالانه ۳۴.۸درصدی صندوق «سرمایه‌گذاری یکم»

ارسال نظر