بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
هدف شرکت سبدگردان آگاه در مرحله نخست حفظ امنیت سرمایه افراد و سپس کسب بیشترین بازدهی بوده، آمارها نشان می‌دهند که تاکنون در هر دوی این موارد عملکرد درخشانی داشته است.
کد خبر : ۲۳۴۱۳۵

آیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت آگاهانه در بازار سرمایه به شمار می‌رود؟

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سهولت سرمایه‌گذاری اشاره کرد: تمامی مراحل از طریق سامانه‌های آنلاین و با سرعت بالا انجام می‌شود، معاملات در چند ساعت مشخص صورت می‌گیرد و اطلاعات به صورت شفاف در اختیار همگان قرار دارد. با این حال، برای کسب موفقیت در این بازار لازم است زمان و انرژی زیادی صرف شود. افراد باید با شرکت در دوره‌های آموزشی نحوه تحلیل بازار را بیاموزند، مدت‌ها زمان صرف بررسی گزارش‌های شرکت‌ها و نمودارهای قیمت کنند و البته دائما اخبار اقتصادی و سیاسی را تحت نظر داشته باشند. طبیعتا بسیاری از سرمایه‌گذاران فرصت کافی برای طی کردن این مراحل را ندارند؛ آگاه راهکارهای متنوعی را در این زمینه ارائه می‌دهد.

شرکت سبدگردان آگاه یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ آگاه است و به صورت اختصاصی در زمینه مدیریت دارایی فعالیت می‌کند. این شرکت با بهره‌مندی از دانش و تخصص تحلیلگران حرفه‌ای، فرصت‌های پرسودی را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. هدف شرکت سبدگردان آگاه در مرحله نخست حفظ امنیت سرمایه افراد و سپس کسب بیشترین بازدهی بوده، آمارها نشان می‌دهند که تاکنون در هر دو موارد عملکرد درخشانی داشته است.

هر صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی بوده که با مجوز و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند. افراد نقدینگی خود را در اختیار صندوق قرار می‌دهند تا در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری شود و در نهایت هر فرد به اندازه سرمایه‌گذاری خود در سود و زیان شریک خواهد بود. صندوق‌ها انواع مختلفی دارند و نحوه خرید و فروش و میزان ریسک و بازدهی هر یک با دیگری متفاوت است.

صندوق هستی بخش آگاه یکی از انواع صندوق‌های ETF یا قابل معامله در بورس بوده که با نماد آگاس شناخته می‌شود. برای خرید واحدهای این صندوق کافی است کد بورسی یا کد معاملاتی داشته باشید و از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها، درخواست خرید ثبت کنید. آگاس از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام بوده و این یعنی، بین ۷۰ تا ۹۰درصد دارایی‌های خود را به سهام شرکت‌های حاضر در بازار اختصاص می‌دهد. طبیعتا این نوع سرمایه‌گذاری بازدهی بالا و به همین نسبت ریسک بالایی نیز دارد. صندوق‌های در سهام بیشتر مناسب افرادی هستند که ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند. در ادامه نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق آگاس را مشاهده می‌فرمایید:

آیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت آگاهانه در بازار سرمایه به شمار می‌رود؟

صندوق هستی بخش آگاه فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کرد و با داشتن یک کادر متخصص و حرفه‌ای، به سرعت به یکی از نام‌های آشنا در بازار سرمایه تبدیل شد. این صندوق از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۲۸۰۰ درصد بازدهی داشته و حتی در یک سال گذشته با وجود فراز و فرودهای بازار و افت ناگهانی شاخص، به بازدهی بیش از ۳۵۰ درصدی دست یافت. در تصویر زیر نمودار مقایسه‌ای بازده صندوق و بورس را از ابتدای سال ۹۹ مشاهده می‌فرمایید:

آیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت آگاهانه در بازار سرمایه به شمار می‌رود؟


شرکت سبدگردان آگاه با ارائه صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) فرصت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با بازدهی و قابلیت نقدشوندگی بالا را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

با استفاده از این فرصت، مدیریت دارایی خود را به دست افراد متخصص و حرفه‌ای می‌سپارید و بدون نیاز به صرف زمان برای مطالعه و تحلیل، از ظرفیت‌های بازار سرمایه بهره‌مند می‌شوید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر