بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
آیا کسی جز سرمایه گذاران تخم مرغ بدست مقصرند؛

تحقق زیان سنگین عملیاتی "حفارس"

عملکرد مالی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در ۹ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۹، منجر به تحقق زیان عملیاتی ۵۲۵میلیارد ریالی شده است.
کد خبر : ۲۳۴۵۰۵

تحقق زیان سنگین عملیاتی حفارس

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در هفته گذشته شاهد رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در نماد "حفارس" بودیم، صورت‌های مالی ۹ ماهه این شرکت حاکی از شناسایی زیان عملیاتی سنگین بیش از ۵۲۵ میلیارد ریال است.

گزارش عملکرد حفارس

اینکه چرا سرمایه گذاران در سهام چنین شرکت‌هایی آن هم با چنین عملکرد ضعیفی سرمایه گذاری می‌کنند و ماه‌ها بعد با تخم مرغ‌هایی گرانقیمت به در و دیوار سازمان بورس می‌کوبند سوالی است که تنها خودشان می‌توانند پاسخگو باشند.

علیرغم شناسایی زیان عملیاتی سنگین در عملکرد ۹ ماهه این شرکت فروش غیرعملیاتی و غیر قابل تقسیم در حدود ۱.۶۵۰ میلیارد ریالی زمین شرکت منجر به تحقق سود خالص ۴۶۳ ریالی به ازای هر سهم در این مدت شده است.

با این وجود بر اساس توضیحات این شرکت این فروش دارایی تنها بابت تهاتر بدهی‌های این شرکت بود و عملا سودی نصیب شرکت نشده که بابت آن چیزی تقسیم شود.

عملکرد مالی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در ۹ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۹، منجر به تحقق زیان عملیاتی ۵۲۵میلیارد ریالی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش زیانی در حدود ۳۹۵میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

زیان انباشته این شرکت، در پایان ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ به لطف شناسایی سودی غیرعملیاتی ناشی از فروش دارایی از حدود ۱.۴۰۰ میلیارد ریال ۶ ماهه به ۶۰ میلیارد ریال تبدیل شده که البته جای خوشحالی برای سهامدارانش ندارد.

بیشتر بخوانید:

حمل ۱۲۰ هزار تنی نهاده‌های کشاورزی در "حفارس"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر