بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
اخطار به سرمایه‌گذاران مبتدی | بحران در شرکت‌های بازار پایه؛

"فبیرا" برگ زرینی دیگر از بازار پایه فرابورس

لازم است مدافعان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هم زیان‌آوری این شرکت را تنها ۲سال پس از افزایش سرمایه این شرکت ببینند تا دیگر با توصیفات غیر کارشناسانه خود تمامی ملاک‌های سرمایه‌گذاری را زیر سوال نبرند.
کد خبر : ۲۳۵۷۶۲

شرکت صنایع بسته بندی ایران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید بتوان بازار پایه فرابورس و شرکت‌های فعال در این بازار را نمونه‌ای بارز از "نرخ‌های غیرواقعی" شکل گرفته در قیمت سهام شرکت‌های بی‌کیفیت است.

صنایع بسته‌بندی ایران، شرکتی با تحقق ۹۱ میلیارد ریال زیان خالص که در اواسط مرداد‌ماه، ارزشی بیش از ۱۳.۰۰۰ میلیارد ریال را به ثبت رسانده بود، خود گویای بسیاری از حقایق در خصوص این "نرخ‌های غیرواقعی قیمتی" شکل گرفته در شرکت‌های بازارپایه است.

گزارش عملکرد فبیرا+بورس نیوز

لازم است مدافعان افزایش سرمایه از محل تجدی ارزیابی هم زیان‌آوری این شرکت را تنها ۲سال پس از افزایش‌سرمایه این شرکت ببینند تا دیگر با توصیف‌های غیرکارشناسانه خود تمامی ملاک‌های سرمایه‌گذاری را زیر سوال نبرند.

بنابر گزارش‌های حسابرسی نشده عملکرد سالانه منتشره در سامانه کدال، شرکت صنایع بسته‌بندی ایران در سال مالی ۱۳۹۹ با کاهشی ۳۱‌درصدی موفق به ثبت فروشی ۵۷۵‌میلیارد ریالی شده که در مقایسه با ۸۲۹ میلیارد ریالی سال مالی گذشته افتی ناامیدکننده را نشان می‌دهد.

با این وجود بهای تمام‌شده این شرکت علیرغم افت چشمگیر فروش تغییر محسوسی با سال مالی گذشته نداشته تا این موضوع منجر به تحقق زیان عملیاتی ۴۷ میلیارد ریالی در سال مالی ۱۳۹۹ شود.

عملکرد سال مالی 98+بورس نیوز

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود کاهش محسوس قوطی‌های بسته‌بندی در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از اصلی‌ترین دلایل ثبت عملکرد ضعیف شرکت در این مدت است.

بیشتر بخوانید:

زیان ۵۱ میلیارد ریالی "فبیرا" در عملکرد ۹ ماهه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست خبری آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری خصوصی فیروزه عنوان شد:

صفر تا صد سرمایه گذاری در "ثروت"

«بزرگ لبنیات ایران» ۶۶ ساله شد؛

پگاه با محصولات فراسودمند در مسیری تازه است

کاهش ۳۳ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت؛

زیان ۵۱ میلیارد ریالی "فبیرا" در عملکرد ۹ ماهه

ارسال نظر