بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

خروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی

خروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی
متوسط بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در یک سال گذشته به ۲۹.۴ درصد رسید.
کد خبر : ۲۳۶۰۹۶

خروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است.

اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره نمود.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۲۹۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

خروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالیخروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالیخروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالیخروج ۳.۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری به ۲۹۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان رسیده است. متوسط ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت و در ۷۵ صندوق موردبررسی به ۳ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

متوسط بازدهی یک ماه گذشته در این صندوق‌ها به ۱.۴۵ درصد رسیده است. بهترین عملکرد ماهیانه را صندوق‌های پاداش سهامداری توسعه یکم، گنجینه الماس پایدار و درآمد ثابت کوثر یکم به ترتیب با ۲.۶۷، ۲.۱۷ و ۲.۱ درصد بازدهی داشته‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به ۳ صندوق مشترک صنعت و معدن، پیشگامان سرمایه نوآفرین و مشترک صبای هدف به ترتیب با ۱.۷، ۱.۷ و ۰.۱ درصد بازدهی منفی بوده است.

متوسط بازدهی سه ماه گذشته صندوق‌های با درآمد ثابت نیز به ۴.۶ درصد رسیده است.

همچنین، در یک سال منتهی به ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری، متوسط بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۲۹.۴ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه را صندوق‌های گنجینه الماس بیمه دی، پاداش سرمایه به‌گزین و گنجینه الماس پایدار به ترتیب با ۶۴، ۵۲ و ۵۱ درصد بازدهی داشته‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد سال را نیز ۳ صندوق امین ملت، امین انصار و امین سامان به ترتیب با ۱۸.۵، ۱۸.۶ و ۱۸.۸ درصد بازدهی داشته‌اند.

در هفته گذشته و در روندی برخلاف چند ماه گذشته، شاهد خروج منابع مالی از صندوق‌های با درآمد ثابت به ارزش ۳۳ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بودیم. بیشترین خروج منابع مالی از این صندوق‌ها و در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری به ترتیب در ۳ صندوق ثابت حامی، لوتوس پارسیان و قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان و معادل ۱۴.۲۹۶، ۴.۱۱۰ و ۳.۹۰۸ میلیارد ریال صورت گرفته است. همچنین در ۳ صندوق با درآمد ثابت کاردان، فراز اندیش نوین و امین یکم فردا به ترتیب با ۵.۳۵۰، ۳.۸۹۵ و ۱.۷۱۰ میلیارد ریال، بیشترین جذب منابع مالی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷ "همت" را رد کرد

بازدهی ۲۸.۲ درصدی صندوق
نگاهی به عملکرد مدیریتی "سبدگردان سهام آشنا"

بازدهی ۲۸.۲ درصدی صندوق "امین آشنا ایرانیان"

بازدهی سالانه ۱۲۷‌درصدی
عملکرد تأمین سرمایه تمدن زیر ذره‌بین رفت؛

بازدهی سالانه ۱۲۷‌درصدی "گوهر نفیس تمدن"

"کارگزاری بانک توسعه صادرات" عملکرد خود را نشان داد؛

بازدهی ۳۳.۷درصدی سالانه صندوق "توسعه فراز اعتماد"

ارسال نظر