بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
سنگینی سود فروش
این شرکت در ماه گذشته خرید سهام جدید به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال را داشته که عمدتا مربوط به افزایش سرمایه بین المللی ساروج بوشهر است.
کد خبر : ۲۳۶۲۰۶

خواندن ۳ دقیقه

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان در بهمن ماه سال جاری و بر اساس گزارش عملکرد پرتفوی ماهیانه آن به سود فروش ۷۵ میلیارد ریالی دست یافته که این سود از محل فروش بخشی از سهام شرکت سیمان قائن بوده است.

همچنین این شرکت در ماه گذشته خرید سهام جدید به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال را داشته که عمدتا مربوط به افزایش سرمایه بین‌المللی ساروج بوشهر است.

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت در پایان بهمن‌ماه سال جاری به رقم ۴۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در این تاریخ به ۳۳هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال رسیده و این مبلغ نسبت به پایان دی‌ماه در حدود ۱۷درصد رشد را نشان می‌دهد که به علت افزایش قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت بوده است.

بیش از ۹۵درصد از پرتفوی بورسی شرکت مربوط به سهام در اختیار ۵ شرکت سیمان شمال، سیمان کرمان، سیمان مازندران، سیمان قائن و سیمان اردبیل بوده و به این ترتیب تغییرات قیمت این ۵ شرکت اثرات با اهمیتی بر ارزش خالص دارایی‌های شرکت خواهد داشت.

بهای تمام‌شده پرتفوی غیربورسی شرکت به ۳ هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال رسیده که از جمله زیرمجموعه‌های غیربورسی شرکت می‌توان به مالکیت ۵۳ درصدی بین المللی ساروج بوشهر و مالکیت ۵۵ درصدی سیمان فیروزکوه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

پرچم "سیدکو" بر سیمانی‌ها استوار شد/ رشد ۵۶درصدی سرمایه‌گذاری‌ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر