بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده رمزارز‌هایی که به صورت رسمی استخراج شده‌اند می‌توانند در واردات استفاده شوند که آمار‌ها نشان می‌دهد، حجم بالای رمزارز‌های موجود به صورت غیررسمی در بازار معامله می‌شوند که اتفاقا موجب خروج ارز زیادی هم شده‌اند.
کد خبر : ۲۳۶۷۰۲

خواندن ۲دقیقه

بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، درحالی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده رمزارز‌هایی که به صورت رسمی استخراج شده‌اند می‌توانند در واردات استفاده شوند که آمار‌ها نشان می‌دهد، حجم بالای رمزارز‌های موجود به صورت غیررسمی در بازار معامله می‌شوند که اتفاقا موجب خروج ارز زیادی هم شده‌اند.

با داغ شدن بازار خرید و فروش بیت ‌ن این حوزه تأکید دارند که اگر دولت موضع خود را در این خصوص فوراً مشخص نکند باید منتظر فاجعه‌ای در بازار بیت کوین مشابه آنچه طی ماه‌های اخیر در بازار سرمایه رخ داد، باشیم.

ناصر حکیمی، معاون سابق فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن تأکید بر مبهم بودن بازار رمزارز‌ها در ایران تأکید کرد که همانطور که دولت سال گذشته برای ماینینگ قوانین وضع کرد و این بازار را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخت باید برای خرید و فروش بیت‌کوین نیز قوانینی داشته باشد.

با این حال، اما هنوز دولت و بانک مرکزی موضع خود را در این خصوص روشن نکرده اند و قانونی هم در زمینه مبادلات رمزارز‌ها وضع نشده نه در دولت و نه در مجلس!

بعد از آنکه در هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش محسوس قیمت بیت‌کوین در دنیا، تعداد زیادی از مردم راهی بازار رمرزارز‌ها مخصوصاً بیت کوین شدند، بالاخره موضع بانک مرکزی درباره خرید و فروش بیت‌کوین در ایران اعلام شد هرچند خیلی کوتاه!

منبع : دیگررسانه‌ها

بیشتر بخوانید:

چطور می‌توان بیت کوین خرید

اشتراک گذاری :
ارسال نظر