بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
عملکرد صندوقداری "تامین سرمایه بانک ملت" بررسی شد؛

بازدهی سالانه ۳۱درصدی صندوق "اوج ملت"

بازدهی سالانه ۳۱درصدی صندوق
ارزش صندوق به بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۶۸۶۲

خواندن ۴ دقیقه

صندوق سرمایه گذاری اوج ملت+بورس نیوز

نوع صندوق: بادرآمد ثابت

مدیر صندوق:

ارقام به میلیون ریال

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه گذاری اوج ملت که از صندوق‌های با درآمد ثابت محسوب می‌گردد در هفته گذشته موفق به جذب بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید شده و به این ترتیب ارزش این صندوق در پایان هفته به بیش از ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری اوج ملت+بورس نیوز

در جدول زیر بازدهی‌های محقق شده این صندوق ارائه شده بازدهی یک ساله این صندوق همان گونه که در جدول زیر نیز مشخص است به حدود ۳۱ درصد رسیده است.

بازدهی صندوق سرمایه گذاری اوج ملت+بورس نیوز

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۴۳.۶ درصد اوراق مشارکت، ۴۹.۹ درصد سپرده‌های بانکی، ۵.۵ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۱ درصد نیز سایر دارایی‌ها بوده است.

در بخش سهام، این صندوق بیشترین منابع مالی خود را صرف خرید سهام شرکت‌هایی همچون بانک ملت، فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس و فولاد خوزستان نموده است.

در بخش سپرده‌های بانکی نیز بیشترین سپرده‌های بانکی این صندوق در بانک‌های رفاه، ملت و تجارت سپرده گذاری شده است. نرخ این سپرده‌ها نیز عمدتا ۱۹.۵ و ۲۰ درصد است.

در بخش اوراق مشارکت نیز از جمله اوراق بدهی تحت سرمایه گذاری این صندوق می‌توان به سلف موازی استاندارد نفت با نرخ سود ۱۷.۵ درصد اشاره کرد که در حدود ۱۹ درصد از کل دارایی‌های این صندوق است.

سلف موازی سمیعا ۹۹۲ با نرخ ۱۸ درصد نیز بیش از ۱۱ درصد از دارایی‌های این صندوق را شامل می‌شود. اوراق منفت دولتی ۱۸ درصد نیز ۶.۳ درصد از کل دارایی‌های این صندوق را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

بازدهی ۳۱.۶ درصدی صندوق "سرمایه‌گذاری اوج ملت"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر