بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: چنانچه اختلال سایبری شبکه گاز را تهدید نکند، مشکلی در پایداری جریان گاز ایجاد نشده و گازرسانی استمرار خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۷۲۳۹

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا جولایی در رزمایش ارزیابی مدیریت پایداری جریان گاز که با هدف بررسی میزان پایداری و استمرار جریان گاز در شرایط ویژه در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران، برگزار شد، گفت: شبکه گاز در کشور یکپارچه است که این مهم نیاز به کنترل و پایش دارد.

وی افزود: راهبری و مدیریت آن هم نیازمند زیرساخت‌هایی است که به صورت دیتا و لحظه‌ای از مراکز تولید، انتقال، توزیع و پایانه‌های صادراتی و وارداتی به دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران وارد می‌شود که پس از پایش و تحلیل این دیتا‌ها و بر اساس آن، توزیع گاز مدیریت می‌شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در ادامه سخنان خود درباره برگزاری این رزمایش اظهار کرد: رزمایشی که برگزار شد، بسیار حائز اهمیت بود، زیرا چنانچه اختلال سایبری شبکه گاز را تهدید نکند، مشکلی در پایداری جریان گاز ایجاد نشده و گازرسانی استمرار خواهد داشت.

بومی‌سازی محور نخست امنیت سایبری است

محمدعلی مطیعی- معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در این رزمایش گفت: تجهیزات تخصصی که در این رزمایش به‌کار رفته، همه با توانمندی متخصصان داخلی بود و نشان داد صنعت گاز کشور به سمت بومی‌سازی رفته و این موضوع محور نخست امنیت سایبری است.

وی افزود: با اقدام‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل در صنعت نفت و گاز کشور انجام شده، به مردم این نوید را می‌دهیم که توسعه بر محور گاز به خوبی انجام شود.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با ارزیابی در مثبت از برگزاری این رزمایش و با بیان اینکه انجام آن، سبب بازدارنگی برای کشور در برابر نفوذ سایبری دشمن می‌شود، تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران از صنایع پیشرو در انجام رعایت مسائل پدافندی و سایبری است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر