بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کمیته ویژه نظارت و اجرای قوانین اقتصادی در جهت تحقق شعار سال خبر داد.
کد خبر : ۲۳۷۷۹۸

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" گفت: در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال و تاکید بر حمایت از تولید؛ کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی کمیته ویژه نظارتی و اجرای قوانین اقتصادی تشکیل می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با تشکیل این کمیته، نظارت‌های میدانی کمیسیون اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تشدید و دعوت از مسئولان اجرایی کشور برای پاسخ و ارایه گزارش در کمیسیون افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: با هماهنگی انجام شده با هیئت رئیسه مجلس در اولین جلسه علنی در سال جاری، لایحه اصلاح قانون قاچاق کالا و ارز برای تامین نظر شورای نگهبان به بررسی و تصویب نهایی گذاشته خواهد شد.

 پورابراهیمی تصریح کرد: در این اصلاحیه، قانون فعلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بروزرسانی شده و نواقص و ایرادات آن برطرف شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه ابراز امیدواری کرد؛ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا پایان اردیبهشت ماه از سوی مجلس به دولت ابلاغ شود.

پورابراهیمی همچنین گفت: این اولین گام مهم مجلس در سال جاری در حمایت از تولید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی و مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای حمایت بیشتر از تولید در کشور به کار خواهد بست، افزود: در زمینه رفع موانع تولید، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل آزمایشی بودن و وجود نواقص و ابهامات این قانون در طول سال‌های اجرا؛ لازم بود که اصلاحاتی بر روی آن صورت گیرد.

 پورابراهیمی افزود: یکی از اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در سال ۱۴۰۰؛ نهایی کردن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است که بخش عمده‌ای از مشکلات تولیدی را رفع و موجب تقویت در چرخه حرکت تولید کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: امیدوارم تا پایان خردادماه سال جاری قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ و اجرایی شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر