بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

تاثیر کرونا بر صنعت چاپ

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: کرونا سبب بروز آسیب‌ به صنعت چاپ شده است.
کد خبر : ۲۳۷۸۷۳

 

به گزارش بورس نیوز، آیسان صادقی اظهار کرد: یکی از صنایعی که به علت گردش مالی بالا، اشتغال زیادی ایجاد کرده، صنعت چاپ است. این صنعت در فعالیت‌های فرهنگی بسیار تأثیرگذار بوده و از عوامل مهم در تولید آثار فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چاپخانه‌ها از جمله فعال‌ترین صنایع در هر کشوری هستند، اضافه کرد: حتی نمی‌توان کالایی را بدون بسته‌بندی تصور کرد. آب، مواد خوراکی، دارو، مصالح لازم برای ساخت‌وساز و ... همه در بسته‌بندی‌هایی عرضه می‌شوند که اطلاعاتی روی آنها چاپ شده‌ است.

این مسئول با یادآوری اینکه همه‌گیری بیماری کووید - ۱۹ چاپخانه‌داران را نیز با ضررهایی مواجه کرد، افزود: شیوع کرونا ویروس و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، منجر به وارد شدن خسارات زیادی به فعالان این حوزه به‌ویژه چاپ و تبلیغات در شهرستان شده است.

این مسئول ادامه داد: مدیران چاپخانه‌ها با وجود مشکلات اقتصادی و تعطیلی چند ماهه، همراهی خوبی با بازرسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا شهرستان داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ادامه در خصوص ارائه تسهیلات کرونا در سامانه کارا و سامانه تحفه، گفت: تعداد قابل توجهی از واحدها اقدام به ثبت‌نام و دریافت تسهیلات در شهرستان کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر