بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
انتشار آخرین گزارش عملکرد ماهانه در سال ۱۳۹۹؛

خیال راحت سهامداران "فلوله"/ خبری از سودآوری نیست اما تعدیل چرا!

خیال راحت سهامداران
شرکت لوله و ماشین سازی ایران در سال مالی ۱۳۹۹ موفق به ثبت فروش ۳.۲۳۶ میلیارد ریالی و ۱۸.۶۷۷ تنی لوله‌های نشکن گردیده است.
کد خبر : ۲۳۷۹۷۸

لوله و ماشین سازی ایران+بورس‌نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که دو روز از جمع شدن صف فروش سنگین در سهام شرکت لوله و ماشین سازی ایران می‌گذرد، روز گذشته شاهد انتشار آخرین گزارش ماهانه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بودیم. اعلام سود خالص ۷ ریالی و تعدیل منفی ۴۲ درصدی در ۹ ماهه نخست سال تا حدود زیادی خیال سهامداران این شرکت را از لحاظ عدم سودآوی راحت کردند.

عملکرد ماهانه

شرکت لوله و ماشین سازی ایران که در ۱۱ ماه ابتدایی سال مالی ۱۳۹۹ موفق به ثبت فروشی ۲.۹۷۴ میلیارد ریالی گردیده بود در اسفند ماه، با فروش ۲۶۱ میلیارد ریالی محصولات خود، عملکرد متوسطی را به ثبت رساند که در مقایسه با دو ماه گذشته عملکردی بسیار ضعیف را به ثبت رساند.

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد افزایش نرخ‌های فروش لوله‌های نشکن در اسفند ماه در مقایسه با بهمن ماه از اصلی‌ترین نکات گزارش عملکرد این شرکت بود که با این حال نمی‌توان از کاهش چشمگیر مقادیر فروش محصولات داخلی و همچنین عدم تغییر جدی در نرخ محصولات صادراتی به راحتی گذشت.

لازم به ذکر است شرکت لوله و ماشین سازی ایران در سال مالی ۱۳۹۹ موفق به ثبت فروش ۳.۲۳۶ میلیارد ریالی و ۱۸.۶۷۷ تنی لوله‌های نشکن گردیده است.


بیشتر بخوانید:

"فلوله" ۱۷ درصد سهام یک شرکت را می‌فروشد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
برگزاری مزایده شرکت لوله و ماشین سازی ایران؛

"فلوله" ۱۷ درصد سهام یک شرکت را می‌فروشد

به دنبال شرکت لوله و ماشین سازی ایران؛

"فلوله" ۲۹ درصد سهام را از طریق مزایده می‌فروشد

شرکتی که شرایطش بسیار وخیم‌تر از ارزشش است؛

تحقق تنها ۷ریال "فلوله"/ تعدیل منفی بیش از ۴۲درصدی سود خالص

عدم توجیه قیمت‌های کنونی با وجود افت بیش از ۵۵ درصدی قیمت سهم

۴ ریال سود خالص پاسخی به اعتماد سهامداران "فلوله"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
اینقدر به خودتون فشار وارد نکنید در این تحقیقاتون :)



بندگان خدا فقط همان زمین چهاردانگه چسبیده به ایستگاه مترو امروز 1000 میلیارد تومان ارزش دارد. بماند 200 هزار متر کارخانه شمس اباد که عکسش هم گذاشتید اونجا الان متری 5 میلیونه یعنی فلوله فقط دوتا ملک 1000 میلیارد تومانی داره بعد امروز مارکتش فقط هزارتاست.

شرکت در سال 99 با 320 میلیارد فروش حدود 80 میلیارد تومان عملیاتی سود ساخته ! هزینه مالی و تنزیل اوراق در حدود 60 میلیارد تومان از سود را خورده اگر فقط یک دهم ملک چهاردانگه را بفروشند این هزینه مالی صفر خواهد بود بعد سود دیدن داره

نکته بزرگتر که به ذهن جوجه تحلیل گر های تازه به دوران رسیده هیچ وقت نخواهد رسید / نرخ های فروش این شرکت به علت ماهیت فروش مناقصه ای به سازمان های دولتی از تورم به شدت جا مونده بود و اسفند ماه با رو شدن قرارداد های جدید دیدم که نرخ فروش 60 درصد نسبت به میانگین رفت بالا !

سال 1400 با همین نرخ بفروشه چون قیمت مواد اولیه (اهن قراضه) ثابته فقط150 میلیارد تومان سود خالص خواهیم داشت!! متوجه هستید ؟ً!

بماند که ابر پروژه های انتقال اب در کشور شروع شده و لوله ماشین سازی با مدیر عامل گل گهر ( رهبر پروژه ) نشست داشته برای این پروژه ها -

فلوله با فروش 18 هزار تن لوله با این نرخ های داغون و تورم شدید مواد اولیه بازم سود عملیاتی ساخته - وای به روزی که با این نرخ های جدید فروش بزنه و ظرفیتا تولید بره بالای 100 هزار تن - تازه ظرفیت کارخانه 140 هزار تن محصول هست!

در مخلیه کسی نخواهد گنجید رشد لوله ماشین سازی حالا همین سایت و باقی امسال ایستاده برای سود سازیش دست میزنند

زمان قاضی خوب خواهد بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
خدارو شکر افزایش سرمایه داد و کشمکش ها کمی خوابید، هر چند دارایی های فلوله بیش از ده برابر افزایش سرمایه تجدید ارزیابی فعلی بود، بماند، در هر صورت قیمت پایه فعلی آن 126 تومان بازگشایی شد، فلوله با توجه به اینکه از بازار خیلی عقب مانده (دعوای زرگری گذشته برای جمع آوری سهام) حداقل قیمت آن برای سال 1401 تا 1500 تومان رشد خواهد کرد ، هر چند ارزش هر سهمش آن بیش از این حرفاست، بازار دارخل حسابی رونق گرفته و حتی به کشورهای همسایه نیز صادراتش سنگین شده است. فلوله گنج بازار سرمایه ایران است