بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
بهبود قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین
در یک هفته گذشته قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین رشد چشمگیری داشته که به دلیل رشد تقاضای صنایع مصرف کننده و بهبود بازار‌های فیوچرز بود.
کد خبر : ۲۳۸۲۶۵

 ورق گرم+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در یک هفته گذشته قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین رشد چشمگیری داشته که به دلیل رشد تقاضای صنایع مصرف کننده و بهبود بازار‌های فیوچرز بود. کاهش تولید در تانگشان نیز بر این رشد قیمت اثر گذار بود، ولی فعالیت بازار صادرات هنوز به حالت طبیعی باز نگشته و اغلب صادرکننده‌های چینی هنوز منتظر روشن شدن وضعیت معافیت‌های مالیاتی صادراتند و تعداد پیشنهاد دهنده‌ها در بازار صادرات ناچیز است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، ورق گرم در بازار داخلی ۵۹ تا ۶۰ دلار طی یک هفته گذشته رشد داشته و کارخانه‌ها تمایل به کاهش قیمت ندارند در واقع رشد بازار‌های فیوچرز جو بازار نقدی را مثبت نگه داشته است. قیمت قرارداد فیوچرز تحویل ماه می‌از ۷۹۱ دلار به ۸۴۶ دلار رسیده است.

اغلب صادرکننده‌های چینی فعلا عقب نشسته اند و برخی در ۷۶۵ دلار در هر تن فوب و مشابه هفته قبل پیشنهاد داده اند. برخی دیگر قیمت را از ۷۹۰ دلار به ۸۵۰ دلار در هر تن فوب رسانده اند. انتظار می‌رفت اول آوریل برنامه معافیت‌های مالیاتی روشن شود، ولی ظاهرا اعلام آن تا اواسط آوریل به عقب افتاده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر