بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
افزایش درآمد‌های حاصل از ارائه خدمات کارتخوان
عمده درآمد‌های اسفندماه شرکت مربوط به درآمد‌های ناشی از فروش پین و اعتبار فروخته شده بوده که از حاشیه سود پایینی برای شرکت‌های پرداخت برخوردار است.
کد خبر : ۲۳۸۳۲۴

خواندن ۲دقیقه

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که به طور سنتی در ماه‌های انتهایی سال و به ویژه در اسفندماه شاهد افزایش درآمد‌های شرکت‌های پرداخت الکترونیک هستیم، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و عملکردی مطلوب را در اسفندماه به ثبت رسانده است.

علیرغم آنکه شاهد اعلام سود خالص ۹۱۷ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی ۱۳۹۹ از شرکت سامان کیش بودیم با این وجود به نظر می‌رسد ادامه وضعیت کرونایی و کاهش توان خرید مصرف‌کنندگان در سال مالی جاری از اصلی‌ترین دغدغه‌های سهامداران این شرکت است.

عملکرد اسفندماه سپ+بورس نیوز

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، عمده درآمد‌های اسفندماه شرکت مربوط به درآمد‌های ناشی از فروش پین و اعتبار فروخته شده بوده که از حاشیه سود پایینی برای شرکت‌های پرداخت برخوردار است.

در مجموع درآمد‌های این شرکت تا انتهای سه ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰، ۷.۲۰۳ میلیارد ریال شده که با توجه به شناسایی درآمد‌های ۲۳.۸۵۰ این شرکت در ۱۲ماهه سال مالی ۱۳۹۹ پوششی مناسب محسوب می‌شود.

با این وجود افت چشمگیر تعدد تراکنش‌های خرید و استقبال مردم از خرید‌های عمده در ماه‌های اخیر و پس از شیوع کرونا، افزایش نرخ ارز در سال گذشته و افزایش هزینه‌های خرید دستگاه‌های پوز جدید و همچنین هزینه‌های استهلاک شاید از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روز‌های سهامداران شرکت‌های پرداخت الکترونیک باشد.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش درآمد ۲۵ درصدی "سپ"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش درآمد ۲۵ درصدی
میزان سرمایه ثبت پرداخت الکترونیک سامان کیش در بهمن‌ماه ۳ هزار میلیارد ریال بود؛

افزایش درآمد ۲۵ درصدی "سپ"

افزایش درآمد سالانه ۲۱درصدی
آمارهای درآمدی بهمن‌ماه روند صعودی را حفظ کرد؛

افزایش درآمد سالانه ۲۱درصدی "سپ"

رشد ۲۸ درصدی درآمد‌های
درآمد شناسایی شده "سپ" در دی‌ماه، ۲.۲۴۸ میلیارد ریال ثبت شد؛

رشد ۲۸ درصدی درآمد‌های "سپ"

۲.۱۵۷ میلیارد ریال درآمد این شرکت پرداخت به ثبت رسید؛

افزایش درآمد ۶۰ درصدی "سپ"/ "کارمزد POS" بیشترین درآمد را داشت

ارسال نظر