بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا تاثیری بر کاهش قیمت ندارد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران بار‌ها وزیر صمت را دعوت کرده و در خصوص نابسامانی بازار مصالح ساختمانی از وی توضیح خواسته، اما تمامی برخورد‌ها و برنامه ریزی‌ها در مدیریت وزیر هیچ تاثیری نداشت. 
کد خبر : ۲۳۹۱۷۸

خواندن ۲دقیقه

مصالح ساختمانی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت سیمان، اظهار کرد: مسئول کنترل قیمت مصالح ساختمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که بار‌ها در رابطه با این موضوع در کمیسیون عمران مجلس جلسه برگزار کردیم.

وی افزود: متاسفانه وزیر صمت نه تنها هیچ اقدامی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی نکرده بلکه بازار را کاملا رها کرد تا امروز دلالان و واسطه‌گران میدان‌دار و تعیین‌کننده قیمت باشند.

این نماینده مردم در خانه ملت، با ابراز تاسف از افزایش قیمت سیمان، ادامه داد: در حال حاضر تنها کسی که بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیری ندارد، وزارت صمت است در حالی که باید بازار را نظارت و کنترل می‌کرد و اجازه افزایش قیمت نمی‌داد.

وی با بیان اینکه برخی سودجویان افزایش قیمت مصالح ساختمانی را بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن می‌کنند، تصریح کرد: افزایش قیمت سیمان و فولاد تاثیر چندانی بر قیمت تمام شده مساکن نخواهد داشت لذا این موضوع از جانب سودجویان، ذی‌نفعان و مافیای مسکن مطرح شده و به مردم آدرس غلط می‌دهند از طرفی برخی مسئولان نیز کم کاری خودشان را در مدیریت بازار مسکن به حساب افزایش قیمت مصالح می‌زنند و به نحوی عنوان می‌کنند که تنها دلیل افزایش قیمت مساکن همین رشد نرخ مصالح ساختمان است.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه بی‌نظمی در وزارت صمت موجب شده، شبکه دلال و واسطه قیمت سیمان را افزایش دهند خاطر نشان کرد: وزارت صمت حتی قادر نیست سامانه فروشی طراحی کند تا قیمت محصولات از درب کارخانه تا زمان تحویل به مصرف کننده شفاف باشد. در حالی که جوانان تحصیل کرده کشورمان به راحتی این سایت را طراحی می‌کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا تاثیری بر کاهش قیمت این محصولات ندارد، گفت: کمیسیون عمران بار‌ها وزیر صمت را دعوت کرده و در خصوص نابسامانی بازار مصالح ساختمانی از وی توضیح خواسته، اما تمامی برخورد‌ها و برنامه ریزی‌ها در مدیریت وزیر هیچ تاثیری نداشت


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ انواع سیمان خاکستری "سجام"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ انواع سیمان خاکستری
شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا اعلام کرد؛

افزایش نرخ انواع سیمان خاکستری "سجام"

صدور مجوز افزایش نرخ ۵ محصول
از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان صادر شد؛

صدور مجوز افزایش نرخ ۵ محصول "سخزر"

زنگ مجمع
با برگزاری مجمع شرکت سیمان دورود؛

زنگ مجمع "سدور" شنیده می‌شود

ارسال نظر