بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
تولید شمش شرکت آلومینای ایران به ۴۰ هزار تن خواهد رسید
مدیرعامل شرکت آلومنیای ایران گفت: امسال تولید شمش آلومینیوم در این شرکت با رشد ۶۰ درصدی به ۴۰ هزار تن خواهد رسید.
کد خبر : ۲۳۹۲۹۱

خواندن ۲ دقیقه

شرکت آلومینای ایران+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  ایران تورج زارع، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی و هدفگذاری انجام شده، میزان تولید شمش آلومینیوم در جاجرم با ۶۰ درصد افزایش به ۴۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی افزود: کارخانه شمش آلومینیوم مجتمع آلومینای ایران، در سال ۹۸ افتتاح شد و در آن سال ۱۰ هزار تن از این محصول تولید شد که سال گذشته رقم تولید به ۲۵هزار تن افزایش یافت.

وی راه اندازی واحد شمش آلومینیوم را از اقدامات ارزنده دولت در این استان بیان کرد: این کارخانه از سال ۸۶ وارد مرحله اجرایی شده بود اما به خاطر مشکلات تحریم و تامین نشدن نقدینگی، تا سال ۹۴ غیرفعال و راکد بود.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ادامه داد: فعال سازی این پروژه از ابتدای سال ۹۴ آغاز شد و با کمک مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و استفاده از نقدینگی شرکت، اجرای آن از سر گرفته شد و در اواخر سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

وی گفت: تا پیش از سال ۹۴، میزان پیشرفت پروژه حدود ۴۰ درصد بود و ۳۵ میلیون یورو و ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود اما از سال ۹۴ تا مرحله بهره برداری و تولید نخستین شمش، ۹۴ میلیون یور سرمایه گذاری ارزی و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه ریالی صرف شد.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران خاطرنشان کرد: اکنون بیش از نیمی از شمش تولیدی در این مجتمع، صادر و مابقی در همین شرکت مصرف می شود و صادرات عمده این محصول به کشور ترکیه انجام شده و بخش زیادی از ارز حاصل از صادرات شمش هم صرف خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه هزینه می شود.

زارع با بیان اینکه اکنون چهار شرکت در کشور آلومینیوم تولید می کنند گفت: یکی از مزیت های مجتمع آلومینای ایران، تولید پودر آلومینا به عنوان ماده اولیه این محصول است، این شرکت، تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است و سالانه ۲۴۰ هزار تن از این محصول تولید می کند.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران تصریح کرد: ۸۰ هزار تن از پودر آلومینای تولیدی در کارخانه تولید فلز آلومینیوم به مصرف می رسد و ۱۶۰ هزار تن به سایر کارخانه های ایران از جمله ایرالکو، المهدی و سالکو ارسال می شود.


  • بیشتر بخوانید:

کاهش نرخ دلار و فرصت سودسازی آلومینیومی‌ها

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش‌سرمایه ۲۰ درصدی
خبری از شفاف‌سازی « شرکت فولاد آلياژي ايران» آمد؛

افزایش‌سرمایه ۲۰ درصدی"فولاژ" از سودانباشته

عدم ثبت تقاضا برای محصول تختال فولاد خوزستان
افزایش بیش از ۷ درصدی نرخ شمش فولاد خوزستان؛

عدم ثبت تقاضا برای محصول تختال فولاد خوزستان

فروش بیش از ۲۲ هزار تن محصول فولاد خراسان
افزایش ۴۰ درصدی ارزش معاملات فولاد خراسان در بورس کالا؛

فروش بیش از ۲۲ هزار تن محصول فولاد خراسان

ارسال نظر