بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کاهش سودآوری زمستان نسبت به فصل پاییز؛

افزایش ۶۴درصدی سودآوری "خراسان" درسال۹۹

افزایش ۶۴درصدی سودآوری
بیش از یک سوم سودآوری شرکت در فصل پاییز به دست آمده است.
کد خبر : ۲۳۹۳۹۸

خواندن ۲ دقیقه

پتروشیمی خراسان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی خراسان در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۱۴ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۸.۰۲۹ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش عملکرد خراسان+بورس نیوز

با این حال، سودآوری شرکت در سه ماهه پایانی سال نسبت به فصل پاییز با کاهش ۲۰ درصدی همراه بوده و علت آن نیز کاهش درآمد‌های عملیاتی زمستان نسبت به فصل پاییز بوده و بیش از یک سوم سودآوری شرکت در فصل پاییز به دست آمده است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته معادل ۲۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال بوده که ۵۷ درصد بیشتر از سال ۹۸ محسوب می‌شود.

مقادیر فروش شرکت شامل ۴۹۲.۸۰۰ تن محصول (عمدتا اوره و کریستال ملامین) بوده که نسبت به سال ۹۸ کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت برای سال ۱۴۰۰ فروش ۵۴۲ هزار تن محصول پیش‌بینی شده است.

در سال گذشته متوسط نرخ فروش اوره داخلی و صادراتی پتروشیمی خراسان به ترتیب معادل ۳۱.۷ و ۴۴.۱ میلیون ریال بوده که در اسفند ماه که آخرین ماه از سال گذشته نیز محسوب می‌شود، به ترتیب معادل ۳۸.۴ و ۵۵.۳ میلیون ریال بوده است.

نرخ خرید و مصرف گاز طبیعی به عنوان خوراک اصلی تولید شرکت معادل ۱۶ هزار و ۳۷۱ ریال به ازای هر متر مکعب بوده است.

همچنین، این شرکت در سال گذشته مبلغ یک هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال درآمد سپرده بانکی را ثبت و شناسایی کرده که ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن محسوب می‌شود.

صورت های خراسان+بورس نیوز

در نمودار روند کسب درآمد عملیاتی، سود عملیاتی و سود خالص شرکت در ۴ فصل سپری شده از سال مالی گذشته ارائه شده که در فصل پاییز بیشترین سوداوری شرکت محقق شده و در فصل زمستان شاهد کاهش درآمدزایی و سودآوری شرکت نسبت به سه ماهه سوم سال مالی هستیم.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر