بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
تحت تاثیر افزایش آمار کرونا؛

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

قیمت نفت اندکی کاهش یافت
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش آمار کرونا در هند و ژاپن که سومین و چهارمین واردکننده بزرگ نفت جهان هستند، اندکی کاهش یافت.
کد خبر : ۲۳۹۴۵۱


خواندن ۲ دقیقه

قیمت نفت+ بورس نیوز


به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت هشت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۶ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۶۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۱.۲ درصد افزایش داشت.

هر دو شاخص هفته گذشته حدود یک درصد کاهش هفتگی به ثبت رساندند.

کاژوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی اظهار کرد: این نگرانی که افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در بعضی از کشور‌ها به خصوص در هند تقاضا را کاهش خواهد داد، در فضای بازار تاثیر گذاشته است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند از همه شهروندان کشورش خواست واکسینه شده و احتیاط کنند. وی روز یکشنبه گفت: طوفان ابتلا هند را تکان داده و این کشور رکورد جهانی ابتلا در یک روز را شکسته است.

در ژاپن که سه ماه دیگر زمان برگزاری بازی‌های المپیک توکیو فرا می‌رسد، یک چهارم از جمعیت این کشور با وضعیت اضطراری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روبرو هستند.

تحلیلگر شرکت فوجیتومی گفت: سرمایه‌گذاران از جمله سفته بازان پول‌هایشان را از بازار‌های نفت به سمت بازار‌های غلات می‌برند، زیرا نوسان در قیمت‌های ذرت و سایر غلات بسیار بالاتر بوده است. بهای معاملات ذرت، گندم و سویای بازار شیکاگو به دلیل نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن محصول آمریکا از برودت هوا و انتظارات برای استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی برای سوخت‌های زیستی، هفته گذشته به بالاترین رکورد چند ساله صعود کردند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و سایر منابع آگاه در اوپک پلاس هفته گذشته اظهار کردند دیدار فنی اوپک پلاس هفته جاری برگزار می‌شود و انتظار نمی‌رود تغییری در سیاست تولید صورت گیرد.

نشست کمیته فنی اوپک پلاس روز دوشنبه برگزار می‌شود و عوامل بنیادی بازار و پایبندی تولیدکنندگان به توافق محدودیت عرضه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این گروه اول آوریل با تصویب افزایش تدرجی تولید دو میلیون بشکه در روز نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه بازار را غافلگیر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های انرژی آمریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را هفته گذشته برای نخستین بار از مارس کاهش دادند. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری با یک حلقه کاهش، به ۴۳۸ حلقه رسیده است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر