بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
بانک مسکن ضوابط افتتاح و بهره مندی از مزایای یک حساب جدید را تشریح کرد؛

تسهیلات بدون سود در طرح «صفر و صفر»

تسهیلات بدون سود در طرح «صفر و صفر»
بانک مسکن ضوابط افتتاح حساب، جزییات و نحوه بهره مندی از مزایای یک حساب جدید را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۳۹۶۰۶

خواندن ۲ دقیقه

تسهیلات بدون سود بانک مسکن+بورس نیوز
به گزارش بورس نیوز، بانک مسکن در راستای توسعه و بهبود ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان این بانک و عموم مردم، به تازگی امکان افتتاح و بهره مندی از مزایای یک حساب جدید را فراهم کرده است.

این حساب با نام حساب «صفر و صفر» به عنوان یکی از ایده‌ها و محصولات جدید بانک مسکن از هم اکنون برای متقاضیان، مشتریان بانک مسکن وعموم مردم قابل بازگشایی است.

حساب «صفر و صفر» روشی جدید برای بهره مندی متقاضیان از تسهیلات و خدمات بانک مسکن با نرخ بهره صفر درصدی است. در واقع یکی از مهمترین مزایای این حساب امکان بهره مندی دارندگان حساب از تسهیلات با نرخ بهره صفر درصدی است. در مقابل این حساب برای استفاده افرادی طراحی شده که به هر دلیلی تمایلی به دریافت سود بانکی ناشی از سپرده گذاری ندارند و در مقابل تمایل دارند در زمان مشخص نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی بر پایه این حساب بدون پرداخت سود اقدام کنند.

در ابلاغیه‌ای که به منظور معرفی و همچنین آغاز افتتاح حساب «صفر و صفر» به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است آمده است: با توجه به این مصوبه مربوط به تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۹۹ هیئت مدیره محترم بانک در خصوص پیشنهادِ توسعه طرح «۲ و ۱» در قالب طرح «صفر و صفر» از سوی اداره کل بررسی‌های اقتصادی و توسعه محصول، تغییراتی در محصولات مرتبط ایجاد شده است. از جمله این تغییرات می‌توان گفت سپرده‌پذیری در قالب طرح «صفر و صفر» برای آن دسته از مشتریانی که به دلیل برخی ملاحظات، تمایلی به دریافت و پرداخت سود از/ به بانک ندارند، امکان‌پذیر شده است. بر این اساس، تمامی شرایط و ضوابط این طرح، مشابه طرح «۲ و ۱» (ابلاغ شده در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۹۸) بوده، با این تفاوت که نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات اعطایی آن برابر صفر تعیین شده است. در این مصوبه تاکید شده است به منظور تسهیل در شرایط طرح «۲ و ۱» و طرح «صفر و صفر»، از این پس، دامنه شمول پرداخت تسهیلات در هر دو طرح یاد شده از بستگان درجه یک به بستگان نزدیک سپرده‌گذار مطابق با تعریف صندوق‌های پس‌انداز مسکن (شامل پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ و نوه) افزایش می‌یابد.

همچنین در راستای یکسان‌سازی ضوابط و مقررات، برداشت از سپرده (وثیقه) در طرح‌های «۲ و ۱» و «صفر و صفر» به منظور وصول مطالبات معوق بانک، همانند رویه حاکم بر سایر طرح‌های بانک از قبیل سپرده «رها» و «مانا» صرفاً پس از ورود مطالبات بانک به طبقه غیر جاری صورت می‌پذیرد. مدت زمان تقسیط تسهیلات پرداختی در قالب طرح «۲ و ۱» و طرح «صفر و صفر»، در بخش خدمات، از ۵ سال به ۲ سال کاهش یافت. بدیهی است، کماکان اعطای تسهیلات در بخش مسکن با مدت بازپرداخت حداکثر ۵ سال در قالب هر دو طرح امکان‌پذیر است.


  • بیشتر بخوانید:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت مسکن

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال بودجه  ۱۴۰۰ به شورای نگهبان
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خبر داد:

ارسال بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران اعلام کرد:

افزایش دو برابری تسهیلات جعاله مسکن

ارسال نظر