بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
بوی بهبود و آخرین تقلای حقوقی‌ها؛

مراقبت صندوق‌ها از سهم‌ها شاخص را سبز می‌کند!

مراقبت صندوق‌ها از سهم‌ها شاخص را سبز می‌کند!
با اقداماتی که برای تثبیت بازار در حال انجام است شاهد بهبود نسبی در وضعیت بازار هستیم اما به تعادل رسیدن بازار به زمان بیشتری نیاز دارد.
کد خبر : ۲۳۹۶۱۸

بهبود نسبی وضعیت بازار

به گزارش بورس نیوز، طی ماه‌های اخیر بورس وضعیت بغرنجی را برای سهامداران رقم زده و سهامداران روز‌های سختی را پشت سر گذاشتند و طبق اعلام انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای ۴۶ میلیون ایرانی ۴۰ درصد سرمایه خود در بورس را از دست دادند، اما با اقداماتی که برای تثبیت بازاردر حال انجام است شاهد بهبود نسبی در وضعیت بازار هستیم اما به تعادل رسیدن بازار به زمان بیشتری نیاز دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های اخیر و پس از رسیدن اندیکاتور پیشرو Rsi در شاخص کل، بسیاری از سهام بویژه سهام ارزشمند و مورد توجه بازار به پوسته حمایتی مهم قیمتی برخورد کرده اند و در صورت مراقبت از بازار و انجام اقدامات سنجیده توسط متولیان بازار، صندوق توسعه و تثبیت بازار و همچنین سرمایه گذاران نهادی می‌توان به برگشت بازار در آینده امیدوار بود.

همانطور که کارشناسان بار‌ها عنوان کردند سهامداران باید واقف باشند یک از مولفه‌های حضور در بازار سرمایه داشتن صبر و تحمل است و نباید در تصمیم گیری‌ها تعجیل کرد.

هیجان و جو در این بازار جایگاهی ندارد و نباید بواسطه هیجان هر سهمی را به هر قیمتی فروخت بلکه باید منتظر ماند تا شرایط بهتر شود و در فرصت مناسب اقدام به فروش کرد.

بررسی بازار‌های جهانی حاکی است با توجه به وضعیت مناسب این بازار‌ها و ادامه دار بودن این روند در میان مدت و همچنین بواسطه گزارش‌های خوبی که شرکت‌ها ارائه می‌کنند، وضعیت بازار بهتر خواهد شد و سهامداران روز‌های خوبی در پیش خواهند داشت.


  • بیشتر بخوانید:

از عرضه حقوقی‌ها نترسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مصوبه بدون حمایت عملی تاثیری ندارد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مصوبه بدون حمایت عملی تاثیری ندارد

از عرضه حقوقی‌ها نترسید
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

از عرضه حقوقی‌ها نترسید

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چشم‌انداز صنایع غذایی در بورس

ارسال نظر