بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
اعلام سود این داروساز که صف فروش سنگین را توجیه کرد؛

سود "دزهراوی" تنها بخشی از زیان‌انباشته سنگین را پوشش داد

سود
شرکت زهراوی در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۵۱۷ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سود ۱۸۱ میلیارد ریالی سال گذشته شرایط مطلوب تری را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۹۷۳۰

داروسازی زهراوی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که ادامه افت قیمت سهام شرکت داروسازی زهراوری با توجه به سود خالص ۵۱ میلیارد تومانی و ارزش ۲۸.۰۰۰ میلیارد تومانی ارزش این شرکت چندان دور از ذهن نیست، اینکه مدیران و به اصطلاح کارشناسان سازمان بورس چرا فکری به حال صف‌های فروش سنگین و عدم نقدشوندگی سهام شرکت‌های اینچنینی نمی‌کنند سوالیست که تنها این اساتید می‌توانند پاسخگوی آن باشند.

در حالی که داروسازی زهراوی با زیان انباشته‌ای ۱.۲۲۷ میلیارد ریالی همچنان جزو بدترین شرکت‌های گروه داروسازی از حیث عملکرد محسوب می‌گردد، روز گذشته نیز در گزارش حسابرسی نشده منتشر شده خود در سامانه کدال، سود خالص تحقق یافته سال مالی ۱۳۹۹ را ۵۱۷ میلیارد ریال اعلام نمود تا سهامداران این شرکت خیالشان از عدم تقسیم سود برای امسال و سال‌های آتی نیز راحت باشد.

میانگین دلار آزاد سال ۹۹ برای این شرکت بر پایه ۲۱ هزارتومان در نظر گرفته شده و میانگین دلار کالای اساسی در این سال نیز ۱۰ هزار تومان بوده اما؛ با محاسبه فاکتور‌هایی نظیر نرخ افزایش حامل‌های انرژی در سال ۱۴۰۰ را ۵۰ درصد، افزایش دستمزد ۱۴۰۰ برابر با ۴۰ درصد، دلار کالا‌های اساسی ۱۴۰۰ برابر با ۱۵ هزارتومان و تورم ۳۰ درصدی، P/E این شرکت حول اعداد حدودی ۳۳.۸ می‌گردد.

باید اشاره داشت که بیش از ۶۳درصد سهام این داروسازی در اختیار تامین‌اجتماعی و ۱۵.۹۳درصد دیگر در اختیار داروسازی حکیم قرار دارد و می‌توان این تصور را داشت که انبوه طلبکاری احتمالی از تامین‌اجتماعی، یکی از عوامل شرایط نامطلوب این داروسازی است.

عملکرد سالانه دزهراوی+بورس نیوز

شرکت زهراوی در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۵۱۷ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سود ۱۸۱ میلیارد ریالی سال گذشته شرایط مطلوب تری را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ انواع محصولات و به ویژه افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش کپسول مایع به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات شرکت از مهمترین دلایل رشد در حدود ۱.۵۱۹ میلیارد ریالی جمع کل مبالغ فروش است.

سود ناخالص داروسازی زهراوی+بورس نیوز

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت می‌توان به شناسایی ۱۶۴ میلیارد ریالی درآمد‌های غیرعملیاتی ناشی از تملیک بخشی از زمین شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین بابت رد دیون شرکت دارویی رسا بابت مطالبات این شرکت است.


  • بیشتر بخوانید:

"دزهراوی" و ثبت عملکردی بسیار ضعیف

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سود‌هایی ناچیز و قیمت‌هایی حبابی، داستان این روز‌های سهام کوچک در بازار بورس؛

"دزهراوی" و ثبت عملکردی بسیار ضعیف

طبق اطلاعیه این داروساز؛

"دزهراوی" دیگر بدهکار نیست

به دنبال بدهی این داروساز؛

"دزهراوی" تهاتر کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد فندرسکی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
سود دزهراوی رو از کدام بانک دریافت کنیم
جعفر اکبرزاده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
چرا متوقف هست