بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
اعلام سود ۶۰۷ ریالی از تراکنش‌های این شرکت پوز فروش؛

نقش پررنگ سود‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت چشمگیر "رتاپ"

تجارت الکترونیک پارسیان موفق به ثبت تعدیل مثبت ۹۲درصدی سودآوری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده که بخش عمده‌ای از این تعدیل به دلیل افزایش خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک و شتاب است.
کد خبر : ۲۳۹۷۸۹

نقش پررنگ سود‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت چشمگیر

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، افزایش درآمد‌های ناشی از تراکنش‌های شاپرکی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال مالی جاری و همچنین شناسایی سود‌های عملیاتی و غیرعملیاتی ناشی از تسعیر ارز، فروش سرمایه‌گذاری‌ها و سود سهام را می‌توان اصلی‌ترین دلیل رشد درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در مقایسه با سال قبل دانست.

این شرکت که در سال گذشته درآمدی ۳.۸۴۹ میلیارد ریالی را از محل خالص کارمزد دریافتی ناشی از عملیات شاپرک و شتاب شناسایی کرده بود در سال مالی ۱۳۹۹ این درآمد‌ها را به بیش از ۵.۷۲۷ میلیارد ریال افزایش داد تا از این حیث عملکردی مطلوب را به ثبت رساند.

نقش پررنگ سود‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت چشمگیر

بی‌شک هزینه‌های استهلاک دستگاه‌های پوز شرکت‌های پرداخت با توجه به نرخ زمان ۵ ساله استهلاک، یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سربار شرکت‌های این حوزه محسوب می‌گردد.

تجارت الکترونیک پارسیان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بیش از ۱.۴۳۷ میلیارد ریال از هزینه‌های ۲.۰۵۲ میلیارد ریالی سربار بهای تمام‌شده این شرکت به هزینه‌ای استهلاک اختصاص دارد.

همان‌گونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، بیش از ۱.۶۴۲ میلیارد ریال از مجموع کل سود خالص ۳.۶۴۲ میلیارد ریالی شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ مربوط به شناسایی درآمد‌های عمدتا غیرعملیاتی و غیرقابل تکرار است که این موضوع تا حدود زیادی تعدیل مثبت چشمگیر این شرکت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نقش پررنگ سود‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت چشمگیر

بر اساس گزارش عملکرد سالانه حسابرسی نشده منتشرشده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، این شرکت موفق به ثبت تعدیل مثبت ۹۲درصدی سودآوری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده که بخش عمده‌ای از این تعدیل به دلیل افزایش خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک و شتاب است.

بااین‌وجود نمی‌توان از شناسایی سایر درآمد‌های غیرعملیاتی در این رشد سودآوری و درآمدی به‌راحتی گذشت.


  • بیشنر بخوانید:

درآمد "رتاپ" از استهلاک دستگاه‌های پوز

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش اعلام شد؛

"تاپکیش" و موضوع تغییر هیات مدیره

مزایده فروش سهام
با برگزاری مزایده شرکت تجارت الکترونیک پارسیان؛

مزایده فروش سهام "رتاپ" مشتری نداشت

با حضور در مزایده فروش سهام این شرکت؛

"رتاپ" ۷درصد از سهام "آیریک پارسیان" را می‌فروشد

ارسال نظر