بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
احتمال عدم تکرار سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها در سال جاری؛

رشد ۲۲۱ درصدی سودآوری "فروی"

رشد ۲۲۱ درصدی سودآوری
هزینه‌های تولید محقق شده در سال قبل معادل ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال بوده که تقریباً دوسوم از این هزینه‌ها مربوط به مواد اولیه مصرفی بوده که این مواداولیه اصلی شرکت شامل زغال‌سنگ، خاک روی و مواد شیمیایی است.
کد خبر : ۲۳۹۷۹۰

رشد ۲۲۱ درصدی سودآوری

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت ذوب روی اصفهان در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، موفق به کسب سود خالص ۴ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریالی شده است.

این سود نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۲۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش نرخ محصولات شرکت در سال قبل در کنار کسب سود بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی از محل فروش سهام منجر به این افزایش قابل‌توجه در سودآوری شرکت شده است.

رشد ۲۲۱ درصدی سودآوری

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال قبل به ۶ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال رسیده که ۸۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ بوده و محصولات اصلی شرکت شامل شمش روی، کیک روی و سرباره روی است.

هزینه‌های تولید محقق شده در سال قبل معادل ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال بوده که تقریباً دوسوم از این هزینه‌ها مربوط به مواد اولیه مصرفی است. مواد اولیه اصلی شرکت شامل زغال‌سنگ، خاک روی و مواد شیمیایی است.

در سال قبل مبلغ قابل‌توجه ۱.۵۲۰ میلیارد ریالی بابت سود فروش سهام در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی محقق شده که در حدود ۴۰ درصد از سود خالص شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تکرار این درآمد در سال جاری با توجه به وضعیت بازار سرمایه بسیار بعید به نظر می‌رسد و این موضوع و عدم تکرار این درآمد منجر به کاهش درآمد‌ها و سودآوری شرکت خواهد شد.

حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۵۰ درصد رسیده که ۸ واحد درصد بیشتر از سال ۹۸ محسوب می‌گردد.

 در نمودار زیر روند درآمدزایی و سودآوری شرکت ذوب روی اصفهان ارائه‌شده است.

رشد ۲۲۱ درصدی سودآوری

نوسانات سود خالص به دلیل تحقق سود سرمایه‌گذاری‌ها بابت فروش سرمایه‌گذاری‌ها در مقاطع مشخصی از سال قبل است و همچنین نکته مهم دیگر در این نمودار کاهش سود عملیاتی شرکت در دو فصل پاییز و زمستان است.


  • بیشتر بخوانید:

خرید ۲۵۰۰ تن خاک روی در "فروی"

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت ذوب روی اصفهان اعلام کرد؛

خرید ۲۵۰۰ تن خاک روی در "فروی"

به دنبال حضور ذوب روی اصفهان در مناقصه؛

"فروی" از بورس کالا خاک روی خرید

درآمد صادراتی "فروی" در اوج صعودی قرار گرفت؛

افزایش ۱۰۰درصدی درآمد "فروی"

سود ۱۱میلیارد تومانی در جیب این شرکت رفت؛

علاقه "کاما" به تکرار فروش "فروی"

ارسال نظر