بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
سوالی بزرگ با توجه به اقدامات مثبت برای "بازارسرمایه"؛

چرا روند منفی "شاخص بورس" ادامه دارد؟

چرا روند منفی
در حالی که هفته گذشته بسته حمایتی ۳+۷ رونمایی شد، اما بازار در ادامه از دست دادن مقاومت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به سرعت به سمت پایین در حال حرکت است.
کد خبر : ۲۳۹۸۲۳

چرا روند منفی بازار ادامه دارد؟

به گزارش بورس نیوز، در حالی که همه در انتظار بازگشت تعادل به بازار با توجه به اتفاقات هفته گذشته بودند، اما بازار خلاف تصورات عمل کرد و به مسیر ریزش بازگشت.

سئوالی که در این بین ذهن همه فعالان بازار را به خود مشغول کرد این بود که چرا بازار عکس العمل منفی نشان داد.

ظاهرا شایعه زمان بر بودن اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بازار اثر خود را در کنار خبر‌های منتشر شده مبنی بر قریب الوقوع بودن توافق در برجام گذاشت و ترس را بیش از گذشته به بازار تزریق کرد تا علی رغم تمام وعده‌های داده شده و رونمایی از بسته ۳+۷ صف‌های فروش بیش از گذشته فشرده شود.

خبر‌هایی که مسئولان وزارت خارجه از وین مخابره می‌کنند موجب شد قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار تومان اُفت کند و این به معنی ترس بیشتر در بازار است.

اما اینکه چرا در کنار خبر‌هایی که از لغو تحریم‌ها منتشر می‌شود گروه‌های خودرویی و بانکی نیز صف فروش طولانی دارند نکته جالبی است که شاید فقط در بورس ایران دیده شود این در حالی است که تمام پیش بینی‌ها حاکی است با رفع تحریم ها، این دو گروه از وضعیت خوبی برخوردار خواهند شد.

با توجه به شرایط بازار به نظر می‌رسد تمام اقداماتی مسئولان بورس تاکنون بی ثمر بوده و با بی اعتنایی بازار مواجه شده و عملا هیچ دستاوردی برای رئیس سازمان بورس نداشته است.


بیشتر بخوانید:

احتمال تداوم وضعیت بد "بورس" تا چندماه آینده

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ایثارگران سعادت‌آباد از راه رسیدند؛

حقوقی "بورس" از دنده چپ بلند شد!

احتمال تداوم وضعیت بد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

احتمال تداوم وضعیت بد "بورس" تا چندماه آینده

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چون مسولین اینطور میخواهند، کل بازار با فروش های میلیونی حقوقی ها صف فروش هست، بجای حمایت ،این یعنی هنوز بازار داره دستکاری میشه و دستوری میاد پایین...
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
تا زمانیکه حقوقیها تو گشایش سهم رو تو صف خرید باز نکنن و حداقل 2هفته اون رو نگه ندارن و تو این زمان به اندازه حجم مبنا عرضه نکنن بازار درست نمیشه چون اعتماد از بین رفته و باید سهامداران رو تشنه نگه دارن نه اینکه تا صف خرید میشه ابشاری عرضه کنن چون تو بازار پول هست اعتماد نیست