بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به فعالیت غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز گفت: استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد .
کد خبر : ۲۳۹۸۵۶

خواندن ۲ دقیقه

شبکه توزیع برق+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حسن کریمی، مدیرعام شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار کرد: با تلاش نیرو‌های شرکت توزیع نیروی برق اهواز، عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز افزود: در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: یکی از مسائلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم گسترش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌ها به عنوان یک وسیله پرمصرف و غیرمجاز در سطح جامعه بوده که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند و لازم است معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در زمینه کشف و ضبط آن‌ها و همچنین آموزش همگانی نسبت به استفاده غیرمجاز از ماینر‌ها و شناسایی عوامل با این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.

کریمی بیان کرد: از دو ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون ۷۸۴ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز (بیت کوین) در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی ناخواسته را سبب می‌شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد؛ استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
پول برقش رو دولت داره به بهانه مجانی کردن برق کم مصرفها(کسانی که با چراغ موشی روزگار بگذرانند) و جریمه پرمصرفها از مردم میگیره . اگه راست میگی جلوی استخراج بیت کوین رو بگیر البته اگه خودتون شریک نیستید!!!!