بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
افزایش محسوس سودآوری در فصل زمستان؛

رشد ۱۷۹ درصدی سودآوری پتروشیمی بوعلی در سال ۱۳۹۹

رشد ۱۷۹ درصدی سودآوری پتروشیمی بوعلی در سال ۱۳۹۹
بیشترین حاشیه سود ناخالص از محل فروش محصول ریفرمیت صادراتی به دست آمده که متوسط نرخ فروش هر تن از این محصول در سال گذشته معادل ۶۱ میلیون ریال بوده است.
کد خبر : ۲۴۱۰۳۹

خواندن ۲ دقیقه

پتروشیمی بوعلی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی بوعلی در سال مالی گذشته و بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال، سود خالص ۵.۶۰۰ ریالی به ازای هر سهم و معادل ۱۹.۶۰۰ میلیارد ریالی را محقق کرده و این سود نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۱۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش عملکرد بوعلی+بورس نیوز

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته معادل ۱۳۱ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بوده که ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین حاشیه سود ناخالص از محل فروش محصول ریفرمیت صادراتی به دست آمده که متوسط نرخ فروش هر تن از این محصول در سال گذشته معادل ۶۱ میلیون ریال بوده و این نرخ در حال حاضر و بر اساس گزارش عملکرد فروردین ماه به بیش از ۱۲۲ میلیون ریال در هر تن رسیده که این نشان از ادامه روند افزایشی درآمدزایی و سودآوری شرکت را دارد.

محصولات دیگر شامل برش سبک و سنگین و ... بوده و مقادیر فروش کل محصولات شرکت در سال گذشته به یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن رسیده که ۲۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت به ۱۵ درصد رسیده و این در حالی است که این نسبت مالی در سال قبل از آن در حدود ۹ درصد بوده و افزایش درآمد‌های تسعیر ارز را می‌توان عامل اصلی رشد حاشیه سود عملیاتی شرکت عنوان کرد.
در سال گذشته مبلغ ۳.۵۱۵ میلیارد ریال سود تسعیر و ۳.۱۴۴ میلیارد ریال بابت تعدیل ذخایر، در بخش سایر درآمد‌های عملیاتی محقق شده است.

ذکر این نکته ضروری است، این دو درآمد در سال جاری به احتمال زیاد تکرارپذیر نیستند و این موضوعی که در برآورد سودآوری سال جاری می‌بایست مدنظر سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت باشد.

در بخش سایر درآمد‌های غیرعملیاتی نیز مبلغ ۲.۱۷۳ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده که شامل ۱.۹۹۰ میلیارد ریال سود سپرده بانکی است.

هزینه‌های تولید شرکت در سال گذشته به ۹۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده که ۸۶ درصد از این مبلغ مربوط به هزینه‌های خرید و مصرف مواد اولیه بوده است. مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت شامل نفتا و بنزین پیرولیز است.

روند درآمدزایی و سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی 

سودوزیان بوعلی+بورس نیوز


  • بیشتر بخوانید:

"بوعلی" کمترین فروش در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه های متنوع در رینگ های بورس انرژی
در آخرین روز کاری رقم می خورد؛

عرضه های متنوع در رینگ های بورس انرژی

داخلی فروشی رنگ فروش محصولات را سبز کرد؛

"بوعلی" کمترین فروش در ۶ ماه گذشته را ثبت کرد

سقوط آزاد درآمدهای
کاهش درآمد ۶۴درصدی برای این پتروشیمی ثبت شد؛

سقوط آزاد درآمدهای "بوعلی"/ قندخون "صادرات" بوعلی هم افتاد!

ارسال نظر