بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
برخی منابع خبر می‌دهند که عبدالناصر همتی از سمت ریاست کل بانک مرکزی برکنار و سیدحمید پورمحمدی به سمت ریاست کلی بانک مرکزی منصوب شده است.
کد خبر : ۲۴۱۶۲۸

فوری :: رئیس کل بانک مرکزی برکنار شد

به گزارش بورس نیوز، براساس برخی شنیده‌ها عبدالناصر همتی از سمت ریاست کل بانک مرکزی برکنار و سیدحمید پورمحمدی به سمت ریاست کلی بانک مرکزی منصوب شده است.

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها از برکناری عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و انتصاب حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه به سمت ریاست کلی بانک مرکزی خبر داد.

از سوی دیگر، در برخی گفتمان‌ها شاهد آن هستیم که احتمالا کمیجانی قائم‌مقام بانک‌مرکزی بتواند به ریاست منصوب شود چراکه گویا پورمحمدی پیشنهاد ریاست را تکذیب کرده است.

تکذیبیه سازمان برنامه و بودجه از زبان پورمحمدی

جدیدترین تکذیب‌ها به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان برنامه و بودجه، بود که در تارنمای خود اعلام داشت: پورمحمدی در واکنش به این شایعات گفت که این موضوع چند روز قبل مطرح شد، ولی اینجانب به دلیل عدم آمادگی، پیشنهاد ریاست بانک مرکزی را نپذیرفتم؛ بنابراین تمامی اخبار در این زمینه فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

 شنیده‌ها حاکی از این بود که حمید پورمحمدی (معاون سازمان برنامه و بودجه) جایگزین همتی در بانک مرکزی می‌شود.

همتی شب گذشته در گفت و گویی آزاد با مردم در کلاب هوس اعلام کرد که رییس جمهوری به وی گفته نمی‌تواند هم فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشد و هم در رأس بانک مرکزی حضور داشته باشد؛ بنابراین با برخی از اقتصاددان‌ها برای جایگزین شدن وی وارد مذاکره شده اند.

البته وی به این موضوع انتقاد داشت که رییس قوه قضاییه هم فعالیت انتخاباتی دارد و در سمت فعلی مشغول به کار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر