بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چرایی سایه سنگین نوسان این‌روزهای بورس

چرایی سایه سنگین نوسان این‌روزهای بورس
کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در برخی نماد‌ها در یک بازه کوتاه تجربه می‌شود سرمایه گذاران به سمت خروج تشویق می‌شوند و سهامداران با توجه به وضعیت بازار نگرانی بابت جاماندن نداشته و به سمت فروش می‌روند.
کد خبر : ۲۴۱۷۸۵

چرایی نوسان بورس در روز‌های اخیر

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز ، درباره نوسان بازار و عدم تداوم رشد شاخص اظهار کرد: روند ریزشی مدت‌ها است بر بازار حاکم بوده و هر رشدی ماهیت یک نوسان و رشد مقطعی محسوب می‌شده و پس‌ازآن بازار به روند ریزشی برمی‌گشت.

وی بیان کرد: طبیعی است در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت بازار در زمان بازگشت وارد یک سیکل صعودی پایدار شود مگر اینکه به دلیل فاکتور‌های مختلف به این باور برسد که ریزش‌هایی که ازاین‌پس صورت می‌گیرد اصلاح مقطعی است و بازار وارد یک روند صعودی شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد چندروزه امید‌ها را به بازار برگرداند و گمان می‌رفت که شاید بتوان آن را برگشت بازار نامید، افزود: این موضوع ناشی از گزارش‌های مناسب شرکت‌ها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بود همچنین بسیاری از سهامی که اُفت قیمتی را تجربه کرده بودند در آستانه برگزاری مجامع و تقسیم سود قرار داشتند و شتاب کاهش نرخ ارز نیز به‌آرامی در حال از بین رفتن بود و همه این موارد این باور را ایجاد کرد.

وی گفت: همچنین روند صعودی چند روز گذشته باخبرهایی خوبی مبنی بر پیش‌بینی تخفیفات نرخ خوراک برای پالایشگاه‌ها، آزادسازی قیمت برخی از محصولات که می‌تواند اثر مثبتی روی سود شرکت‌ها بگذارد همراه شد و به خوش‌بینی‌ها اضافه کرد.

رضاپور بیان کرد: از طرفی از نگاه برخی سرمایه‌گذاران موضوع انتخابات با توجه به ترکیب نامزد‌ها حل‌شده به‌حساب می‌آید و در حوزه سیاست خارجی نیز اگر موضوع برجام به نتیجه برسد بسیاری از ابهامات در حال روشن شدن است.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در مقابل برخی ابهامات درباره اعضای کابینه آینده و اینکه چه افرادی سکان اقتصاد، صنعت و نفت را در دست می‌گیرند مطرح است بنابراین بازار باید از آن مطلع باشد تا بتواند تصمیم‌گیری کند.

رضاپور تصریح کرد: زمانی که یک رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی در برخی نماد‌ها در یک بازه کوتاه تجربه می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت خروج تشویق می‌شوند و سهامداران با توجه به وضعیت بازار نگرانی بابت جا ماندن نداشته و به سمت فروش می‌روند به همین دلیل نمی‌توان به سرعتی که بازار ریزش داشت با همان سرعت به روند صعودی بورس امیدوار بود مگر اینکه خبر‌های بسیار خوبی منتشر شود.


بیشتر بخوانید:

روند نویدبخش برای پایان ریزش ۱۰ ماهه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه بر بورس
کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه بر بورس

« ۵ همت » سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

« ۵ همت » سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

روند نویدبخش برای پایان ریزش ۱۰ ماهه

ارسال نظر