بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
پاسخ روابط عمومی دیوان محاسبات به احمد توکلی

لطفا به عدالت بازگردید

روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در پاسخ به نامه احمد توکلی پیرامون ادعای تخلف معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات، پاسخی منتشر کرده است.
کد خبر : ۲۴۱۸۸۵

 

 

به گزارش بورس نیوز، روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در پاسخ به نامه احمد توکلی پیرامون ادعای تخلف معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات، پاسخی منتشر کرده است. متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای احمد توکلی

سلام علیکم؛

در خصوص نامه جنابعالی خطاب به حجت الاسلام آقای پژمانفر رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که در رسانه‌ها منتشر نموده‌اید، جهت تنویر افکار عمومی، نکاتی ارائه می‌شود:

۱. ورود و رسیدگی دیوان محاسبات کشور به موضوعات مرتبط با مناقصات در دستگاه‌های اجرایی در راستای وظایف و تکالیف قانونی و به منظور صیانت از یبت المال صورت می‌گیرد.

۲. در فقره‌ی مورد اشاره در نامه‌ی جنابعالی، معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور، پس از دریافت گزارش‌هایی از برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پیرامون تخلف در مناقصه رستوران پارس یک و پیگیری بعدی، طی ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نسبت به عدم رعایت قوانین و مقررات و تضییع حقوق شرکت کنندگان و همچنین تحمیل بار مالی مازاد بر ذمه دولت ناشی از برآورد غیرکارشناسی، خواستار بررسی و رسیدگی به موضوع و انجام اقدامات قانونی شد.

۳. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که یک نسخه از آن به معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور ارسال شده است، خواستار جلوگیری از تحمیل بار مالی، براساس ضوابط قانونی شد که ادامه‌ی روند قانونی، همچنان در حال اجراست و هنوز به نتیجه نرسیده است.

۴. عدالت حکم می‌کند چنانچه پیرامون هر فرد و دستگاهی، ابهام یا سوالی به وجود می‌آید، قبل از رسانه‌ای شدن و تحریک اذهان، مستندات در اختیار همان فرد یا دستگاه قرار داده شود و چنانچه پاسخ شایسته‌ای دریافت نشد، به مراجع ذیصلاح و نهایتا فضای رسانه‌ای انتقال یابد. رسانه‌ای کردن ابهامات بدون طی مقدمات اولیه، احتمال غرض ورزی و دوری از عدالت را به افکار عمومی متبادر می‌نماید؛ لذا مشفقانه از جنابعالی دعوت می‌شود به عدالت بازگردید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مصوبه مجلس برای ساماندهی فعالیت مالی دستگاه‌های اجرایی
در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰؛

مصوبه مجلس برای ساماندهی فعالیت مالی دستگاه‌های اجرایی

۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید و پشتیبانی
سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس گفت:

۳۲۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید و پشتیبانی

کسری بودجه قابل توجه دولت، شدیداً تورم‌زاست
مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور:

کسری بودجه قابل توجه دولت، شدیداً تورم‌زاست

ارسال نظر