بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تفاهمنامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در گروه زر منعقد شد
تفاهمنامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در گروه صنعتی و پژوهشی زر منعقد شد.
کد خبر : ۲۴۲۰۵۹

خواندن ۲ دقیقه

زرماکارون+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، تفاهمنامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در گروه صنعتی و پژوهشی زر در جریان سفر علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز و با مشارکت ۱۳ شرکت صنعتی در محل گروه صنعتی زر ماکارون امضا و مبادله شد.

تفاهمنامه‌های احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت منعقد شده است.

تحقق بخشی به رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه در کنار تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا کردن اقتصاد منطقه وارتقا تاب آوری جامعه محلی از مهمترین اهداف این تفاهمنامه بود.

شرکت‌های معین اقتصاد مقاومتی شهرستان‌های هدف استان البرز در این تفاهم نامه‌ها متعهد شدند نسبت به ظرفیت سنجی وانجام برنامه ریزی لازم متناسب و همگام با برنامه ریزی توسعه استان و اسناد فرادست استانی و شهرستانی به منظور بالفعل کردن ظرفیت‌های منطقه و تأکید بر ظرفیت‌های بخش مردمی و انجام فرآیند‌های تسهیل گری و به کارگیری تسهیل گران بومی در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت مردمی به منظور ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در روستا‌های هدف اقدام کند.

مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در این نشست گفت: صنعتگران به رغم وظیفه توسعه تولید، وظیفه اجتماعی هم دارند. امید است بتوان نسبت به احیاء هدفمند مسئولیت‌های اجتماعی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی، زیرساختی و فرهنگی شهرستان از جمله کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال، بهبود سرانه‌های درآمدی، بهبود معیشت، بهداشت و سلامت مردم از طریق انعقاد این تفاهم نامه اقدام کرد.

وزارت صنعت نیز در این تفاهمنامه‌ها متعهد شده تا نسبت به انتقال دانش و تجربیات به شهرستان‌های هدف، و پایش، ارزیابی و نظارت بر اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام کند؛ بنابراین گزارش، استاندار، نماینده، ولی فقیه و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، دادستان و فرمانداران شهرستان‌های اشتهارد و ساوجبلاغ از دیگر امضاء کنندگان این تفاهم نامه بودند.


  • بیشتر بخوانید:

بارگیری ۴۱درصدی درآمدهای "غزر" برای سهامداران

اشتراک گذاری :
ارسال نظر